Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Effectiveness of Excursion to Water Treatment Plant in Prague Podolí

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F17%3A43893011" target="_blank" >RIV/44555601:13430/17:43893011 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/00216208:11410/17:10361245

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Effectiveness of Excursion to Water Treatment Plant in Prague Podolí

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The chapter focuses on a water treatment exhibit and its effectiveness in education. To asses it, pedagogical quasi-experiment was conducted on two groups of students. One was guided by a museum guide, the other by a member of the research team. The intervention for the second - experimental - group was in the order of the exhibits attended and in a way the students were included in the process. As a data collection method, a simple pre-post test was used. Both the groups of students filed it before and after the visit. As the results of the pre-test were comparable between the groups the results of the quasi-experiment could be taken into account. students in the second group reached significantly better resuts coomared to their schoolmates in a control group.

  • Název v anglickém jazyce

    Effectiveness of Excursion to Water Treatment Plant in Prague Podolí

  • Popis výsledku anglicky

    The chapter focuses on a water treatment exhibit and its effectiveness in education. To asses it, pedagogical quasi-experiment was conducted on two groups of students. One was guided by a museum guide, the other by a member of the research team. The intervention for the second - experimental - group was in the order of the exhibits attended and in a way the students were included in the process. As a data collection method, a simple pre-post test was used. Both the groups of students filed it before and after the visit. As the results of the pre-test were comparable between the groups the results of the quasi-experiment could be taken into account. students in the second group reached significantly better resuts coomared to their schoolmates in a control group.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Entertainment-education in science education

  • ISBN

    978-83-8084-056-0

  • Počet stran výsledku

    15

  • Strana od-do

    68-82

  • Počet stran knihy

    187

  • Název nakladatele

    Pedagogical University of Cracow

  • Místo vydání

    Kraków

  • Kód UT WoS kapitoly