Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Aktuální stav výuky zdravotní tělesné výchovy na vybraných základních školách

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F17%3A43893266" target="_blank" >RIV/44555601:13430/17:43893266 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Aktuální stav výuky zdravotní tělesné výchovy na vybraných základních školách

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Předložená studie podává přehled o aktuálním stavu a připravenosti učitelů tělesné výchovy k výuce zdravotní tělesné výchovy na vybraných základních školách. Výzkumného šetření se zúčastnilo 92 učitelů 1. a 2. stupně sedmnácti škol v České republice, kteří byli dotazováni prostřednictvím standardizovaného dotazníku Ministerstva školství, mládeže a tělesné výchovy (LS0306). Výsledky studie poukazují na skutečnost, že učitelé nemají pro výuku zdravotní tělesné výchovy dostatečnou kvalifikaci a nedokáží optimálně identifikovat vadné držení těla u dětí na základní škole. S ohledem na zjištěné výsledky je nezbytné hledat cesty pro řešení tohoto problému. Domníváme se, že díky zavedení hodin zdravotní tělesné výchovy do výuky na základních školách a díky zvýšení počtu učitelů s kvalifikací ve zdravotní tělesné výchově budou pohybově aktivní i žáci, kteří byli původně z ?normální? tělesné výchovy osvobozeni.

  • Název v anglickém jazyce

    The current state of health-related physical education teaching in selected primary schools

  • Popis výsledku anglicky

    This study monitors the current state and readiness of teachers of physical education for the use of health-related physical education in selected primary schools. 92 teachers from the first and the second degree of primary schools from 17 schools in Czech Republic participated in our study. Respondents were interviewed through a questionnaire that was modified from a standardized questionnaire used in national research approved by the Ministry of Education, Youth and Physical Education (LS0306). Our results, however, clearly point to the fact that physical education teachers do not have sufficient qualifications or fail to identify poor posture in children at primary schools. With regard to the found results, it is necessary to look for ways to solve this problem. We believe that thanks to the introduction of health-related physical education lessons to teaching plan and thanks to the increase of the number of teachers in health-related physical education qualifications will be physically active pupils who have been excluded from ?normal? physical education.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Česká kinantropologie

  • ISSN

    1211-9261

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    21

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    23-32

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus