Aktuální stav výuky zdravotní tělesné výchovy na vybraných základních školách
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F17%3A43893266" target="_blank" >RIV/44555601:13430/17:43893266 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Aktuální stav výuky zdravotní tělesné výchovy na vybraných základních školách
Popis výsledku v původním jazyce
Předložená studie podává přehled o aktuálním stavu a připravenosti učitelů tělesné výchovy k výuce zdravotní tělesné výchovy na vybraných základních školách. Výzkumného šetření se zúčastnilo 92 učitelů 1. a 2. stupně sedmnácti škol v České republice, kteří byli dotazováni prostřednictvím standardizovaného dotazníku Ministerstva školství, mládeže a tělesné výchovy (LS0306). Výsledky studie poukazují na skutečnost, že učitelé nemají pro výuku zdravotní tělesné výchovy dostatečnou kvalifikaci a nedokáží optimálně identifikovat vadné držení těla u dětí na základní škole. S ohledem na zjištěné výsledky je nezbytné hledat cesty pro řešení tohoto problému. Domníváme se, že díky zavedení hodin zdravotní tělesné výchovy do výuky na základních školách a díky zvýšení počtu učitelů s kvalifikací ve zdravotní tělesné výchově budou pohybově aktivní i žáci, kteří byli původně z ?normální? tělesné výchovy osvobozeni.
Název v anglickém jazyce
The current state of health-related physical education teaching in selected primary schools
Popis výsledku anglicky
This study monitors the current state and readiness of teachers of physical education for the use of health-related physical education in selected primary schools. 92 teachers from the first and the second degree of primary schools from 17 schools in Czech Republic participated in our study. Respondents were interviewed through a questionnaire that was modified from a standardized questionnaire used in national research approved by the Ministry of Education, Youth and Physical Education (LS0306). Our results, however, clearly point to the fact that physical education teachers do not have sufficient qualifications or fail to identify poor posture in children at primary schools. With regard to the found results, it is necessary to look for ways to solve this problem. We believe that thanks to the introduction of health-related physical education lessons to teaching plan and thanks to the increase of the number of teachers in health-related physical education qualifications will be physically active pupils who have been excluded from ?normal? physical education.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Česká kinantropologie
ISSN
1211-9261
e-ISSN
—
Svazek periodika
21
Číslo periodika v rámci svazku
3
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
23-32
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—