Nedostatek aprobovaných učitelů fyziky na západě Čech: bude hůř
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23420%2F18%3A43951342" target="_blank" >RIV/49777513:23420/18:43951342 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://mfi.upol.cz/files/27/2701/mfi_2701_046_054.pdf" target="_blank" >http://mfi.upol.cz/files/27/2701/mfi_2701_046_054.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Nedostatek aprobovaných učitelů fyziky na západě Čech: bude hůř
Popis výsledku v původním jazyce
Ačkoliv nedostatek aprobovaných učitelů fyziky uváděný mnoha zdroji má zásadní význam pro experty v oblasti vzdělávání, ředitele škol i fakulty připravující učitele, nebyla dosud v České republice provedena žádná studie kvantifikující tento problém. Naším cílem proto bylo zmapovat míru aprobovanosti učitelů fyziky v západních Čechách včetně dopadů do oblasti kvality výuky. Výsledky založené na rozhovorech se 189 řediteli škol, dotaznících vyplněných 107 studenty a detailní analýze školních vzdělávacích programů potvrdily významný nedostatek učitelů fyziky především ve venkovských oblastech. Zároveň byly odhaleny negativní důsledky neaprobované výuky fyziky v mnoha oblastech včetně oblíbenosti předmětu u žáků. Věková struktura učitelů a nedostatek nových absolventů přitom ukazují, že se situace bude dále zhoršovat.
Název v anglickém jazyce
Lack of qualified physics teachers in West Bohemia: it is getting worse
Popis výsledku anglicky
Although lack of fully-qualified physics teachers reported by many sources is of significant importance for education experts, school principals and faculties educated these teachers, no systematical study quantifying this issue has been conducted yet in the Czech Republic. We aimed to explore the level of qualification of physics teachers and its impact on quality of teaching in secondary schools in West Bohemia. Our results based on interviews with 189 school principals, questionnaires fulfilled by 107 students and a detailed analysis of school education programmes confirmed the significant lack of qualified physics teachers especially in rural areas. The negative consequences having non-qualified teaching of physics in many respects including popularity of the subject among pupils were also revealed. The age structure of the staff and low number of newly trained teachers suggest that the situation will be getting worse in the next years.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
O - Projekt operacniho programu
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Matematika-fyzika- informatika
ISSN
1805-7705
e-ISSN
—
Svazek periodika
27
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
46-54
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—