Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Nedostatek aprobovaných učitelů fyziky na západě Čech: bude hůř

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23420%2F18%3A43951342" target="_blank" >RIV/49777513:23420/18:43951342 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://mfi.upol.cz/files/27/2701/mfi_2701_046_054.pdf" target="_blank" >http://mfi.upol.cz/files/27/2701/mfi_2701_046_054.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Nedostatek aprobovaných učitelů fyziky na západě Čech: bude hůř

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Ačkoliv nedostatek aprobovaných učitelů fyziky uváděný mnoha zdroji má zásadní význam pro experty v oblasti vzdělávání, ředitele škol i fakulty připravující učitele, nebyla dosud v České republice provedena žádná studie kvantifikující tento problém. Naším cílem proto bylo zmapovat míru aprobovanosti učitelů fyziky v západních Čechách včetně dopadů do oblasti kvality výuky. Výsledky založené na rozhovorech se 189 řediteli škol, dotaznících vyplněných 107 studenty a detailní analýze školních vzdělávacích programů potvrdily významný nedostatek učitelů fyziky především ve venkovských oblastech. Zároveň byly odhaleny negativní důsledky neaprobované výuky fyziky v mnoha oblastech včetně oblíbenosti předmětu u žáků. Věková struktura učitelů a nedostatek nových absolventů přitom ukazují, že se situace bude dále zhoršovat.

  • Název v anglickém jazyce

    Lack of qualified physics teachers in West Bohemia: it is getting worse

  • Popis výsledku anglicky

    Although lack of fully-qualified physics teachers reported by many sources is of significant importance for education experts, school principals and faculties educated these teachers, no systematical study quantifying this issue has been conducted yet in the Czech Republic. We aimed to explore the level of qualification of physics teachers and its impact on quality of teaching in secondary schools in West Bohemia. Our results based on interviews with 189 school principals, questionnaires fulfilled by 107 students and a detailed analysis of school education programmes confirmed the significant lack of qualified physics teachers especially in rural areas. The negative consequences having non-qualified teaching of physics in many respects including popularity of the subject among pupils were also revealed. The age structure of the staff and low number of newly trained teachers suggest that the situation will be getting worse in the next years.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    O - Projekt operacniho programu

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Matematika-fyzika- informatika

  • ISSN

    1805-7705

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    27

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    46-54

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus