Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Qualification of Physics Teachers at the Lower Secondary School Level in Czech Republic and Their Attitudes towards Physics Tasks

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18470%2F17%3A50014259" target="_blank" >RIV/62690094:18470/17:50014259 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1063/1.4974376" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1063/1.4974376</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1063/1.4974376" target="_blank" >10.1063/1.4974376</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Qualification of Physics Teachers at the Lower Secondary School Level in Czech Republic and Their Attitudes towards Physics Tasks

  • Popis výsledku v původním jazyce

    One of the most important problems of physics teaching at the lower secondary schools in the Czech Republic is the lack of good, or at least qualified, teachers. However, it is the physics teacher at the lower secondary school who fundamentally influences the attitude of pupils towards physics. We present the results of the survey conducted in 2015. The survey showed that more than one third of physics teachers at the lower secondary schools has not passed any kind of physics teachers training program. Moreover we have tested the attitudes of teachers towards the physics tasks.

  • Název v anglickém jazyce

    Qualification of Physics Teachers at the Lower Secondary School Level in Czech Republic and Their Attitudes towards Physics Tasks

  • Popis výsledku anglicky

    One of the most important problems of physics teaching at the lower secondary schools in the Czech Republic is the lack of good, or at least qualified, teachers. However, it is the physics teacher at the lower secondary school who fundamentally influences the attitude of pupils towards physics. We present the results of the survey conducted in 2015. The survey showed that more than one third of physics teachers at the lower secondary schools has not passed any kind of physics teachers training program. Moreover we have tested the attitudes of teachers towards the physics tasks.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    DIDFYZ 2016: FROM THE ROOTS TO CONTEMPORARY EDUCATION

  • ISBN

    978-0-7354-1472-3

  • ISSN

    0094-243X

  • e-ISSN

    neuvedeno

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    1-5

  • Název nakladatele

    American institute of physics

  • Místo vydání

    New York

  • Místo konání akce

    Račkova dolina, Slovensko

  • Datum konání akce

    19. 10. 2016

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku

    000404290700007