Qualification of Physics Teachers at the Lower Secondary School Level in Czech Republic and Their Attitudes towards Physics Tasks
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18470%2F17%3A50014259" target="_blank" >RIV/62690094:18470/17:50014259 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.1063/1.4974376" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1063/1.4974376</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1063/1.4974376" target="_blank" >10.1063/1.4974376</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Qualification of Physics Teachers at the Lower Secondary School Level in Czech Republic and Their Attitudes towards Physics Tasks
Popis výsledku v původním jazyce
One of the most important problems of physics teaching at the lower secondary schools in the Czech Republic is the lack of good, or at least qualified, teachers. However, it is the physics teacher at the lower secondary school who fundamentally influences the attitude of pupils towards physics. We present the results of the survey conducted in 2015. The survey showed that more than one third of physics teachers at the lower secondary schools has not passed any kind of physics teachers training program. Moreover we have tested the attitudes of teachers towards the physics tasks.
Název v anglickém jazyce
Qualification of Physics Teachers at the Lower Secondary School Level in Czech Republic and Their Attitudes towards Physics Tasks
Popis výsledku anglicky
One of the most important problems of physics teaching at the lower secondary schools in the Czech Republic is the lack of good, or at least qualified, teachers. However, it is the physics teacher at the lower secondary school who fundamentally influences the attitude of pupils towards physics. We present the results of the survey conducted in 2015. The survey showed that more than one third of physics teachers at the lower secondary schools has not passed any kind of physics teachers training program. Moreover we have tested the attitudes of teachers towards the physics tasks.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
DIDFYZ 2016: FROM THE ROOTS TO CONTEMPORARY EDUCATION
ISBN
978-0-7354-1472-3
ISSN
0094-243X
e-ISSN
neuvedeno
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
1-5
Název nakladatele
American institute of physics
Místo vydání
New York
Místo konání akce
Račkova dolina, Slovensko
Datum konání akce
19. 10. 2016
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
000404290700007