STUDENTS'ATTITUDES TO PHYSICS AND PHYSICS LESSONS IN THE CZECH REPUBLIC
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11320%2F10%3A10082351" target="_blank" >RIV/00216208:11320/10:10082351 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
STUDENTS'ATTITUDES TO PHYSICS AND PHYSICS LESSONS IN THE CZECH REPUBLIC
Popis výsledku v původním jazyce
The article deals with results of research focused on the interest, experience and attitudes towards physics and classes of physics. Empirical data were obtained via a questionnaire from more than 2000 students of upper secondary schools and almost 1900students of lower secondary schools from the Czech Republic. The questionnaire contains about 150 items. Some of the items are simply worded questions; some items are statements that students should dis/agree using 4-point Likert scale. The items are focused on several topics: which topics and part of physics are interesting for students, what activities students like and which of them they would like to do in physics classes, why students learn physics and what they think about various professions suchas an engineer, a scientist and a teacher of physics. Main findings and conclusions are mentioned and discussed in the contribution.
Název v anglickém jazyce
STUDENTS'ATTITUDES TO PHYSICS AND PHYSICS LESSONS IN THE CZECH REPUBLIC
Popis výsledku anglicky
The article deals with results of research focused on the interest, experience and attitudes towards physics and classes of physics. Empirical data were obtained via a questionnaire from more than 2000 students of upper secondary schools and almost 1900students of lower secondary schools from the Czech Republic. The questionnaire contains about 150 items. Some of the items are simply worded questions; some items are statements that students should dis/agree using 4-point Likert scale. The items are focused on several topics: which topics and part of physics are interesting for students, what activities students like and which of them they would like to do in physics classes, why students learn physics and what they think about various professions suchas an engineer, a scientist and a teacher of physics. Main findings and conclusions are mentioned and discussed in the contribution.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/2E06020" target="_blank" >2E06020: Fyzikální vzdělávání pro všestrannou přípravu a rozvoj lidských zdrojů na úrovni základních a středních škol</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2010
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
GIREP 2008 International Conference Physics Curriculum Design and Development and Validation
ISBN
978-9963-689-21-7
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
—
Název nakladatele
The Learning Science Group, Department of Educational Studies, University of Cyprus
Místo vydání
Nicosia
Místo konání akce
Nicosia, Cyprus
Datum konání akce
18. 8. 2008
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—