Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

STUDENTS'ATTITUDES TO PHYSICS AND PHYSICS LESSONS IN THE CZECH REPUBLIC

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11320%2F10%3A10082351" target="_blank" >RIV/00216208:11320/10:10082351 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    STUDENTS'ATTITUDES TO PHYSICS AND PHYSICS LESSONS IN THE CZECH REPUBLIC

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The article deals with results of research focused on the interest, experience and attitudes towards physics and classes of physics. Empirical data were obtained via a questionnaire from more than 2000 students of upper secondary schools and almost 1900students of lower secondary schools from the Czech Republic. The questionnaire contains about 150 items. Some of the items are simply worded questions; some items are statements that students should dis/agree using 4-point Likert scale. The items are focused on several topics: which topics and part of physics are interesting for students, what activities students like and which of them they would like to do in physics classes, why students learn physics and what they think about various professions suchas an engineer, a scientist and a teacher of physics. Main findings and conclusions are mentioned and discussed in the contribution.

  • Název v anglickém jazyce

    STUDENTS'ATTITUDES TO PHYSICS AND PHYSICS LESSONS IN THE CZECH REPUBLIC

  • Popis výsledku anglicky

    The article deals with results of research focused on the interest, experience and attitudes towards physics and classes of physics. Empirical data were obtained via a questionnaire from more than 2000 students of upper secondary schools and almost 1900students of lower secondary schools from the Czech Republic. The questionnaire contains about 150 items. Some of the items are simply worded questions; some items are statements that students should dis/agree using 4-point Likert scale. The items are focused on several topics: which topics and part of physics are interesting for students, what activities students like and which of them they would like to do in physics classes, why students learn physics and what they think about various professions suchas an engineer, a scientist and a teacher of physics. Main findings and conclusions are mentioned and discussed in the contribution.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/2E06020" target="_blank" >2E06020: Fyzikální vzdělávání pro všestrannou přípravu a rozvoj lidských zdrojů na úrovni základních a středních škol</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2010

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    GIREP 2008 International Conference Physics Curriculum Design and Development and Validation

  • ISBN

    978-9963-689-21-7

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    The Learning Science Group, Department of Educational Studies, University of Cyprus

  • Místo vydání

    Nicosia

  • Místo konání akce

    Nicosia, Cyprus

  • Datum konání akce

    18. 8. 2008

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku