Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Selected Attitudes of Students to Physics at School in the Czech Republic

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11320%2F10%3A10082357" target="_blank" >RIV/00216208:11320/10:10082357 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Selected Attitudes of Students to Physics at School in the Czech Republic

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The article deals with some of the results of questionnaire research conducted during the years 2006-2008 in the Czech Republic. Almost 1900 students of lower secondary schools and more than 2000 students of upper secondary schools scaled their opinionson statements about reasons why they learn physics and about general topics and activities which they would like (or dislike) to do in their physics lessons. The answers were analyzed according to the type of school they attend and their sex and were scaled using 4-point Likert scale. Main findings and conclusions are mentioned and discussed in the contribution.

  • Název v anglickém jazyce

    Selected Attitudes of Students to Physics at School in the Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    The article deals with some of the results of questionnaire research conducted during the years 2006-2008 in the Czech Republic. Almost 1900 students of lower secondary schools and more than 2000 students of upper secondary schools scaled their opinionson statements about reasons why they learn physics and about general topics and activities which they would like (or dislike) to do in their physics lessons. The answers were analyzed according to the type of school they attend and their sex and were scaled using 4-point Likert scale. Main findings and conclusions are mentioned and discussed in the contribution.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/2E06020" target="_blank" >2E06020: Fyzikální vzdělávání pro všestrannou přípravu a rozvoj lidských zdrojů na úrovni základních a středních škol</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2010

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Scientia in educatione

  • ISSN

    1804-7106

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    1

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    20

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus