Selected Attitudes of Students to Physics at School in the Czech Republic
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11320%2F10%3A10082357" target="_blank" >RIV/00216208:11320/10:10082357 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Selected Attitudes of Students to Physics at School in the Czech Republic
Popis výsledku v původním jazyce
The article deals with some of the results of questionnaire research conducted during the years 2006-2008 in the Czech Republic. Almost 1900 students of lower secondary schools and more than 2000 students of upper secondary schools scaled their opinionson statements about reasons why they learn physics and about general topics and activities which they would like (or dislike) to do in their physics lessons. The answers were analyzed according to the type of school they attend and their sex and were scaled using 4-point Likert scale. Main findings and conclusions are mentioned and discussed in the contribution.
Název v anglickém jazyce
Selected Attitudes of Students to Physics at School in the Czech Republic
Popis výsledku anglicky
The article deals with some of the results of questionnaire research conducted during the years 2006-2008 in the Czech Republic. Almost 1900 students of lower secondary schools and more than 2000 students of upper secondary schools scaled their opinionson statements about reasons why they learn physics and about general topics and activities which they would like (or dislike) to do in their physics lessons. The answers were analyzed according to the type of school they attend and their sex and were scaled using 4-point Likert scale. Main findings and conclusions are mentioned and discussed in the contribution.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/2E06020" target="_blank" >2E06020: Fyzikální vzdělávání pro všestrannou přípravu a rozvoj lidských zdrojů na úrovni základních a středních škol</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2010
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Scientia in educatione
ISSN
1804-7106
e-ISSN
—
Svazek periodika
1
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
20
Strana od-do
—
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—