Attitudes of in service physical educators teachers toward teaching children with physical disabilities in general physical education in Cyprus
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15510%2F11%3A10224629" target="_blank" >RIV/61989592:15510/11:10224629 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Attitudes of in service physical educators teachers toward teaching children with physical disabilities in general physical education in Cyprus
Popis výsledku v původním jazyce
The aim of this study was to identify the attitudes, and predictors of attitudes, of in service Cypriot secondary school physical education teachers towards the inclusion of students with physical disabilities in general physical education (GPE) classes.The Greek translated version of the questionnaire ATIPDPE-GR (Doulkeridou, Evaggelinou & Kudlacek, 2010) originally developed by Kudlacek, Valkova, Sherrill, Myers and French (2002) was used. The instrument was designed based on the "Theory of Planned Behavior" (TPB) by Ajzen (1991). Statistical analysis included one way analysis of variance (ANOVA).
Název v anglickém jazyce
Attitudes of in service physical educators teachers toward teaching children with physical disabilities in general physical education in Cyprus
Popis výsledku anglicky
The aim of this study was to identify the attitudes, and predictors of attitudes, of in service Cypriot secondary school physical education teachers towards the inclusion of students with physical disabilities in general physical education (GPE) classes.The Greek translated version of the questionnaire ATIPDPE-GR (Doulkeridou, Evaggelinou & Kudlacek, 2010) originally developed by Kudlacek, Valkova, Sherrill, Myers and French (2002) was used. The instrument was designed based on the "Theory of Planned Behavior" (TPB) by Ajzen (1991). Statistical analysis included one way analysis of variance (ANOVA).
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
European Journal of Adapted Physical Activity
ISSN
1803-3857
e-ISSN
—
Svazek periodika
4
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
17
Strana od-do
22-38
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—