Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Attitudes of in service physical educators teachers toward teaching children with physical disabilities in general physical education in Cyprus

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15510%2F11%3A10224629" target="_blank" >RIV/61989592:15510/11:10224629 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Attitudes of in service physical educators teachers toward teaching children with physical disabilities in general physical education in Cyprus

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The aim of this study was to identify the attitudes, and predictors of attitudes, of in service Cypriot secondary school physical education teachers towards the inclusion of students with physical disabilities in general physical education (GPE) classes.The Greek translated version of the questionnaire ATIPDPE-GR (Doulkeridou, Evaggelinou &amp; Kudlacek, 2010) originally developed by Kudlacek, Valkova, Sherrill, Myers and French (2002) was used. The instrument was designed based on the "Theory of Planned Behavior" (TPB) by Ajzen (1991). Statistical analysis included one way analysis of variance (ANOVA).

  • Název v anglickém jazyce

    Attitudes of in service physical educators teachers toward teaching children with physical disabilities in general physical education in Cyprus

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of this study was to identify the attitudes, and predictors of attitudes, of in service Cypriot secondary school physical education teachers towards the inclusion of students with physical disabilities in general physical education (GPE) classes.The Greek translated version of the questionnaire ATIPDPE-GR (Doulkeridou, Evaggelinou &amp; Kudlacek, 2010) originally developed by Kudlacek, Valkova, Sherrill, Myers and French (2002) was used. The instrument was designed based on the "Theory of Planned Behavior" (TPB) by Ajzen (1991). Statistical analysis included one way analysis of variance (ANOVA).

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    European Journal of Adapted Physical Activity

  • ISSN

    1803-3857

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    4

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    17

  • Strana od-do

    22-38

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus