Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Attitudes of physical education students (last university year) and physical education teachers toward teaching children with physical disabilities in general physical education classes in Bulgaria

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15510%2F12%3A33140875" target="_blank" >RIV/61989592:15510/12:33140875 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Attitudes of physical education students (last university year) and physical education teachers toward teaching children with physical disabilities in general physical education classes in Bulgaria

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Attitudes of teachers is an important determinant of behavior in educational settings (Avramidis &amp; Norwich, 2002), and on going discussion suggests it is possible to predict behavior from intentions (Ajzen, 2005). The purpose of this study was to describe the attitudes and predictors of intention toward inclusion of students with physical disabilities in general physical education classes of Bulgarian physical education teachers (PET) and last year university students (LYUS). The ATIPDPE-BG instrument was used to measure attitudes of LYUS from the National Sports Academy "Vassil Levski", Sofia, Bulgaria and Bulgarian PET. Participants were in total 110 (55 females and 55 males), 50 LYUS and 60 PET. An average age of LYUS is 22.65 years, and PET is35.6 years. The software package SPSS 13.0 was used to analyse results via one-way ANOVA and multiple regression analysis. Overall positive attitudes were displayed for the students in contrast to teachers, though no significant differenc

  • Název v anglickém jazyce

    Attitudes of physical education students (last university year) and physical education teachers toward teaching children with physical disabilities in general physical education classes in Bulgaria

  • Popis výsledku anglicky

    Attitudes of teachers is an important determinant of behavior in educational settings (Avramidis &amp; Norwich, 2002), and on going discussion suggests it is possible to predict behavior from intentions (Ajzen, 2005). The purpose of this study was to describe the attitudes and predictors of intention toward inclusion of students with physical disabilities in general physical education classes of Bulgarian physical education teachers (PET) and last year university students (LYUS). The ATIPDPE-BG instrument was used to measure attitudes of LYUS from the National Sports Academy "Vassil Levski", Sofia, Bulgaria and Bulgarian PET. Participants were in total 110 (55 females and 55 males), 50 LYUS and 60 PET. An average age of LYUS is 22.65 years, and PET is35.6 years. The software package SPSS 13.0 was used to analyse results via one-way ANOVA and multiple regression analysis. Overall positive attitudes were displayed for the students in contrast to teachers, though no significant differenc

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    European Journal of Adapted Physical Activity

  • ISSN

    1803-3857

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    5

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    17

  • Strana od-do

    82-98

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus