Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

An attitude toward inclusion instrument based on the teory of planned behavior for prospective Czech physical educators

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15510%2F01%3A00000178" target="_blank" >RIV/61989592:15510/01:00000178 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    An attitude toward inclusion instrument based on the teory of planned behavior for prospective Czech physical educators

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The purpose of the study was to develop a valid and reliable instrument to measure beliefs, attitude, subjective norm, perceived behavioral control, and intention of university students in physical education teacher preparation programs toward inclusionof students with physical disabilities into general physical education classes in the Czech Republic. Participants were 192 university students (111 females, 80 males) enrolled in physical education teacher preparation programs. Content validity was established through panel of experts in Czech Republic and in the USA. Construct validity was established through correlation, multiple hierarchical regression technique and known differences, showing attitudes to be significant predictors of behavioral intentions and revealing significant differences between two known groups with p on all subscales being smaller then .01. Alpha coefficients ranged from .71 to .94. None of the scores on stability test-retest technique, measured by repeated m

  • Název v anglickém jazyce

    An attitude toward inclusion instrument based on the teory of planned behavior for prospective Czech physical educators

  • Popis výsledku anglicky

    The purpose of the study was to develop a valid and reliable instrument to measure beliefs, attitude, subjective norm, perceived behavioral control, and intention of university students in physical education teacher preparation programs toward inclusionof students with physical disabilities into general physical education classes in the Czech Republic. Participants were 192 university students (111 females, 80 males) enrolled in physical education teacher preparation programs. Content validity was established through panel of experts in Czech Republic and in the USA. Construct validity was established through correlation, multiple hierarchical regression technique and known differences, showing attitudes to be significant predictors of behavioral intentions and revealing significant differences between two known groups with p on all subscales being smaller then .01. Alpha coefficients ranged from .71 to .94. None of the scores on stability test-retest technique, measured by repeated m

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2001

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Pohyb a zdraví : sborník z 2. mezinárodní konference

  • ISBN

    80-244-0322-6

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    532

  • Strana od-do

    305-309

  • Název nakladatele

    Univerzita Palackého

  • Místo vydání

    Olomouc

  • Místo konání akce

    Olomouc

  • Datum konání akce

    1. 1. 2001

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku