Contemporary Models of Non-Native English Teacher Training for Pre-primary Education
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F17%3A63517720" target="_blank" >RIV/70883521:28150/17:63517720 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://slovakedu.com/_files/200004060-1fa95204ca/Vyzvy2017_Proceedings_2.%20diel%20(2018).pdf" target="_blank" >https://slovakedu.com/_files/200004060-1fa95204ca/Vyzvy2017_Proceedings_2.%20diel%20(2018).pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
slovinština
Název v původním jazyce
Súčasné modely kvalifikačnej prípravy nenatívnych učiteľov angličtiny pre predškolské vzdelávanie
Popis výsledku v původním jazyce
Priamo úmerne s prudkým nárastom predškoslkých zariadení ponúkajúcich cudzojazyčné vzdelávanie detí v akejkoľvek forme a rozsahu rastie aj dopyt po kvalitných učiteľoch pre tento typ vzdelávania. Celosvetovo je pritom dokázaný chronický nedostatok takýchto učiteľov, čo vedie k vytváraniu rôznych modelov ich prípravy. Príspevok prezentuje jeden z týchto modelov (realizovaný na Univerzite Tomáše Bati ve Zlíně) a poukazuje na niektoré aspekty tohto modelu, ktoré si vyžadujú ďalšiu pozornosť a skvalitňovanie.
Název v anglickém jazyce
Contemporary Models of Non-Native English Teacher Training for Pre-primary Education
Popis výsledku anglicky
During recent decades, we have been witnessing a rapid increase in the number of nursery schools and other pre-school institutions providing foreign language education in various form and extent. The increase in quantity, however, automatically provokes questions as to the quality and sense of this education. Spreading the organized foreign language teaching into pre-school education has prompted the need for qualified teachers for this level of education. The chronic lack of qualified pre-primary foreign language teachers has been documented by many research studies conducted all over the world. The existing situation brings new tasks and challenges to teacher training universities and calls for innovations in existing initial and in-service teacher-training study programmes. The paper presents one model (organised and carried out at the Tomas Bata University in Zlin, the Czech Republic) of such an initial training of preschool teachers who are expected to teach English as a foreign language at nursery schools and daycare centres.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Výzvy2017: Súčasné výzvy vo vyučovaní jazykov: ako ďalej? (2. časť)
ISBN
978-80-89864-11-9
ISSN
—
e-ISSN
neuvedeno
Počet stran výsledku
19
Strana od-do
50-68
Název nakladatele
SlovakEdu, n.o.
Místo vydání
Nitra
Místo konání akce
Stará Lesná
Datum konání akce
2. 11. 2017
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—