Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Training Non-native Teachers of English for Preschool Education in the Czech Republic

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F17%3A63517726" target="_blank" >RIV/70883521:28150/17:63517726 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://slovakedu.com/_files/200004059-0bafd0ca9d/CLEAR2017%20Proceedings_fin_feb_2018.pdf" target="_blank" >https://slovakedu.com/_files/200004059-0bafd0ca9d/CLEAR2017%20Proceedings_fin_feb_2018.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Training Non-native Teachers of English for Preschool Education in the Czech Republic

  • Popis výsledku v původním jazyce

    A rapid increase in the number of nursery schools carrying out foreign language education in various form and extent testifies to a strong interest of our society in foreign languages and in their learning from a very young age. The increase in quantity, however, automatically provokes questions as to the quality and sense of this education. The requirements for quality in prechool foreign languages education has prompted the need for qualified teachers for this level of education. However, most recent studies report growing gaps in the supply of such teachers. The existing situation brings new tasks and challenges to teacher training universities and calls for innovations in existing initial and in-service teacher-training study programmes. The paper presents one model (provided at the Tomas Bata University in Zlin, the Czech Republic) of such an initial training of preschool teachers who are expected to teach English as a foreign language at nursery schools and daycare centres.

  • Název v anglickém jazyce

    Training Non-native Teachers of English for Preschool Education in the Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    A rapid increase in the number of nursery schools carrying out foreign language education in various form and extent testifies to a strong interest of our society in foreign languages and in their learning from a very young age. The increase in quantity, however, automatically provokes questions as to the quality and sense of this education. The requirements for quality in prechool foreign languages education has prompted the need for qualified teachers for this level of education. However, most recent studies report growing gaps in the supply of such teachers. The existing situation brings new tasks and challenges to teacher training universities and calls for innovations in existing initial and in-service teacher-training study programmes. The paper presents one model (provided at the Tomas Bata University in Zlin, the Czech Republic) of such an initial training of preschool teachers who are expected to teach English as a foreign language at nursery schools and daycare centres.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    CLEaR2017: Conference Proceedings

  • ISBN

    978-80-89864-12-6

  • ISSN

  • e-ISSN

    neuvedeno

  • Počet stran výsledku

    29

  • Strana od-do

    75-103

  • Název nakladatele

    SlovakEdu, n.o.

  • Místo vydání

    Nitra

  • Místo konání akce

    Drážďany

  • Datum konání akce

    3. 12. 2017

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku