Jak čtou gymnazisté knihy a e-knihy
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F17%3A43894011" target="_blank" >RIV/44555601:13430/17:43894011 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://digilib.phil.muni.cz/bitstream/handle/11222.digilib/138066/1_BohemicaLitteraria_20-2017-2_8.pdf?sequence=1" target="_blank" >https://digilib.phil.muni.cz/bitstream/handle/11222.digilib/138066/1_BohemicaLitteraria_20-2017-2_8.pdf?sequence=1</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.5817/BL2017-2-6" target="_blank" >10.5817/BL2017-2-6</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Jak čtou gymnazisté knihy a e-knihy
Popis výsledku v původním jazyce
Studie se opírá o výzkumnou sondu, která na 437 respondentech zmapovala čtenářské návyky studentů českých gymnázií. Výsledky mj. prokázaly, že mezi studenty je více čtenářů, než v celkové populaci, daleko více se ovšem používá rovněž internet. Dále byly vyhodnoceny údaje o e-čtení, digitální čtenářství, domácích knihovnách, každodenním čtení apod. Studie vychází z metod výzkumu čtenářství, které systematicky provádí prof. Trávníček.
Název v anglickém jazyce
How Grammar School Students Read Books and E-books
Popis výsledku anglicky
This study deals with the attitude of grammar school students toward books, e-books and reading. It reports the results of surveys, provides an analysies of the received data, and presents conclusions about the findings. The inspirations for the research problem, as well as the methological solutions to the survey, were drawn from books written by Jiri Travnicek. The survey questioned grammar school students comprising 437 interviewees. The research factors incuded: readers and their stratification, reading e-books, digital reading, internet, home libraries, the purchase of books etc.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
60204 - General literature studies
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Bohemica litteraria
ISSN
1213-2144
e-ISSN
—
Svazek periodika
20
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
82-91
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—