Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Learning English grammar in the Smart Learning Environment

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F18%3A43893781" target="_blank" >RIV/44555601:13430/18:43893781 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://link.springer.com/chapter/10.1007/978-3-319-92363-5_13" target="_blank" >https://link.springer.com/chapter/10.1007/978-3-319-92363-5_13</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-92363-5_13" target="_blank" >10.1007/978-3-319-92363-5_13</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Learning English grammar in the Smart Learning Environment

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Smart education in the smart learning environment belongs to the fields which are rather new and therefore researches are highly required. In this ar-ticle results of the research which focused of the process of learning within the smart learning environment are presented. The topic acquired by the students relates to selected English grammar phenomena. The main objec-tive of the research was to find out how students learn in the smart learning environment. Research sample consisted of 61 part-time bachelor students of Faculty of Informatics and Management, University of Hradec Kralove, Czech Republic. Data were collected in three phases: (1) face-to face testing the starting knowledge before learning by pre-test, (2) autonomous learning supported by teacher&apos;s feedback in the smart environment and continuous testing by post-test1, (3) final face-to-face testing of acquired knowledge by post-test2. Results proved that the process of learning conducted in the smart learning environment brought better results, however, students&apos; were not able to apply the newly acquired knowledge in active way.

  • Název v anglickém jazyce

    Learning English grammar in the Smart Learning Environment

  • Popis výsledku anglicky

    Smart education in the smart learning environment belongs to the fields which are rather new and therefore researches are highly required. In this ar-ticle results of the research which focused of the process of learning within the smart learning environment are presented. The topic acquired by the students relates to selected English grammar phenomena. The main objec-tive of the research was to find out how students learn in the smart learning environment. Research sample consisted of 61 part-time bachelor students of Faculty of Informatics and Management, University of Hradec Kralove, Czech Republic. Data were collected in three phases: (1) face-to face testing the starting knowledge before learning by pre-test, (2) autonomous learning supported by teacher&apos;s feedback in the smart environment and continuous testing by post-test1, (3) final face-to-face testing of acquired knowledge by post-test2. Results proved that the process of learning conducted in the smart learning environment brought better results, however, students&apos; were not able to apply the newly acquired knowledge in active way.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Smart Education and e-Learning 2018

  • ISBN

    978-3-319-92362-8

  • ISSN

    2190-3018

  • e-ISSN

    2190-3026

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    142-150

  • Název nakladatele

    Springer

  • Místo vydání

    Cham, Switzerland

  • Místo konání akce

    Gold Coast, Australia

  • Datum konání akce

    20. 6. 2018

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku