Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Enhancing learning success through blended approach to learning and practising English grammar: research results

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F18%3A43893782" target="_blank" >RIV/44555601:13430/18:43893782 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-94505-7_5" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-94505-7_5</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-94505-7_5" target="_blank" >10.1007/978-3-319-94505-7_5</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Enhancing learning success through blended approach to learning and practising English grammar: research results

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Blended learning has become standard in foreign language instruction, par-ticularly in acquiring English grammar. The main objective of the article was to find out whether blended approach enhances the process of acquiring new knowledge. The research was conducted at the Faculty of Informatics and Management, University of Hradec Kralove, Czech Republic, and the re-search sample consisted of 61 part-time bachelor students Data were collect-ed in three phases: (1) face-to-face pre-testing to monitor entrance knowledge before the process of blended learning starts, (2) post-testing1 ap-plied after the blended approach and (3) final face-to-face post-testing2 ad-ministered at the end of semester. Four hypotheses were tested to discover whether there exist statistically significant differences in test scores. The re-sults entitle the described blended learning to be applied as appropriate ap-proach to acquiring English grammar in ESP.

  • Název v anglickém jazyce

    Enhancing learning success through blended approach to learning and practising English grammar: research results

  • Popis výsledku anglicky

    Blended learning has become standard in foreign language instruction, par-ticularly in acquiring English grammar. The main objective of the article was to find out whether blended approach enhances the process of acquiring new knowledge. The research was conducted at the Faculty of Informatics and Management, University of Hradec Kralove, Czech Republic, and the re-search sample consisted of 61 part-time bachelor students Data were collect-ed in three phases: (1) face-to-face pre-testing to monitor entrance knowledge before the process of blended learning starts, (2) post-testing1 ap-plied after the blended approach and (3) final face-to-face post-testing2 ad-ministered at the end of semester. Four hypotheses were tested to discover whether there exist statistically significant differences in test scores. The re-sults entitle the described blended learning to be applied as appropriate ap-proach to acquiring English grammar in ESP.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Blended Learning. Enhancing Learning Success.

  • ISBN

    978-3-319-94504-0

  • ISSN

    0302-9743

  • e-ISSN

    1611-3349

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    69-80

  • Název nakladatele

    Springer International Publishing

  • Místo vydání

    Cham, Switzerland

  • Místo konání akce

    Osaka, Japan

  • Datum konání akce

    31. 7. 2018

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000444837700005