Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Comparative Analysis of Online and Printed Form of Testing in Scientific Reasoning and Metacognitive Monitoring

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F18%3A43893823" target="_blank" >RIV/44555601:13430/18:43893823 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1109/ISET.2018.00013" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1109/ISET.2018.00013</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1109/ISET.2018.00013" target="_blank" >10.1109/ISET.2018.00013</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Comparative Analysis of Online and Printed Form of Testing in Scientific Reasoning and Metacognitive Monitoring

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The article deals with exploitation of online and printed versions of tests in the field of scientific reasoning and metacognitive monitoring. The main objective is to prove whether results in both administration modes of testing are identical. However, designing online tests is less time and work demanding, and moreover, automatic evaluation tools can be used. Totally, 115 students were tested by Lawson&apos;s test. The received results were discussed with emphasis on designers of educational and curricular concepts of the pre-service teacher education, particularly reflecting students&apos; low level of scientific reasoning and high value of absolute accuracy which indicates high level of inaccuracy in confidence judgement of their own performance compared to the real situation.

  • Název v anglickém jazyce

    Comparative Analysis of Online and Printed Form of Testing in Scientific Reasoning and Metacognitive Monitoring

  • Popis výsledku anglicky

    The article deals with exploitation of online and printed versions of tests in the field of scientific reasoning and metacognitive monitoring. The main objective is to prove whether results in both administration modes of testing are identical. However, designing online tests is less time and work demanding, and moreover, automatic evaluation tools can be used. Totally, 115 students were tested by Lawson&apos;s test. The received results were discussed with emphasis on designers of educational and curricular concepts of the pre-service teacher education, particularly reflecting students&apos; low level of scientific reasoning and high value of absolute accuracy which indicates high level of inaccuracy in confidence judgement of their own performance compared to the real situation.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    ISET 2018

  • ISBN

    978-1-5386-7208-2

  • ISSN

  • e-ISSN

    neuvedeno

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    13-17

  • Název nakladatele

    IEEE Computer Society

  • Místo vydání

    Osaka, Japonsko

  • Místo konání akce

    Osaka Japonsko

  • Datum konání akce

    31. 7. 2018

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku