The Leeds Corpus of Czech Learner English. Design, Analysis, and Future
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F18%3A43893929" target="_blank" >RIV/44555601:13430/18:43893929 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
The Leeds Corpus of Czech Learner English. Design, Analysis, and Future
Popis výsledku v původním jazyce
This contribution introduces the project of the compilation of a large data base of learner English into a learner corpus that will serve as a tool for research in second language acquisition and pedagogical research. Further, it will present a long-term view on the development of English competencies of a large number of test subjects within an environment that ensures constant experimental conditions (a school with constant teaching staff, teaching materials and a repeating curriculum).
Název v anglickém jazyce
The Leeds Corpus of Czech Learner English. Design, Analysis, and Future
Popis výsledku anglicky
This contribution introduces the project of the compilation of a large data base of learner English into a learner corpus that will serve as a tool for research in second language acquisition and pedagogical research. Further, it will present a long-term view on the development of English competencies of a large number of test subjects within an environment that ensures constant experimental conditions (a school with constant teaching staff, teaching materials and a repeating curriculum).
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
—
OECD FORD obor
60203 - Linguistics
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
The Foundations and Versatility of English Language Teaching (ELT)
ISBN
978-1-5275-0631-2
Počet stran výsledku
16
Strana od-do
75-90
Počet stran knihy
281
Název nakladatele
Cambridge Scholars Publishing
Místo vydání
Newcastle upon Tyne
Kód UT WoS kapitoly
—