The Forming a Phraseological and Linguistic-Cultural Competence when Teaching a Language in the Primary School of the Czech Republic
Popis výsledku
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
ruština
Název v původním jazyce
Formirovanie frazeologičeskoj i lingvokulturnoj kompetencii učaščichsja načalnoj školy pri obučenii rodnomu jazyku v Čechii (na materiale ustojčivych sravnenij).
Popis výsledku v původním jazyce
Statja posvjaščena aktualnoj probleme razvitija kompetentnostnogo podchoda v obščeobrazovatelnoj škole Češskoj Respubliki. Kompetentnostnyj podchod v obučenii češskomu jazyku formiruetsja parallelno s razrabotkoj v lingvistike ponjatija lingvokulturnoj kompetencii. V state rassmatrivajutsja vozmožnosti ispolzovanija frazeologičeskich sravnenij s animalističeskim komponentom v processe izučenija jazyka s celju formirovanija kompleksnoj frazeologičeskoj kompetencii uže na načalnom etape obučenija, a takže privedeny rezultaty anketirovanija.
Název v anglickém jazyce
The Forming a Phraseological and Linguistic-Cultural Competence when Teaching a Language in the Primary School of the Czech Republic
Popis výsledku anglicky
The article deals with a highly relevant subject of developing the competence approach in a secondary school of the Czech Republic. Competence-based approach in teaching the Czech language is formed in parallel with the elaboration of the concept of linguo-cultural competence in linguistics. The article discusses the possibility of using phraseological comparisons with the animalistic component in the process of learning the language in order to form a comprehensive phraseological competence at the initial stage of training; there are the results of the survey as well.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
—
OECD FORD obor
60203 - Linguistics
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Základní informace
Druh výsledku
O - Ostatní výsledky
OECD FORD
Linguistics
Rok uplatnění
2018