Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Place-based education from three perspectives

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F19%3A43894699" target="_blank" >RIV/44555601:13430/19:43894699 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/00216224:14230/19:00110448

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.tandfonline.com/doi/abs/10.1080/13504622.2019.1651826?journalCode=ceer20" target="_blank" >https://www.tandfonline.com/doi/abs/10.1080/13504622.2019.1651826?journalCode=ceer20</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1080/13504622.2019.1651826" target="_blank" >10.1080/13504622.2019.1651826</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Place-based education from three perspectives

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This article examines the perception of the Czech place-based education program School for Sustainable Development from the perspectives of the participating students, teachers, and representatives of the local municipalities. The study is based on an analysis of paired or group interviews with 47 students, 7 teachers, and 6 representatives. The findings show that while the teachers perceived the process of the students&apos; involvement in planning and conducting a community-based project as highly participative, the students&apos; opportunities to shape the process through making their own decisions were rather limited and the teachers kept control over important parts of the process to themselves. While the cooperation of the schools with their respective municipalities was appreciated by most of the respondents, several barriers have been identified. Participation in the project has likely increased the teachers&apos; self-effectiveness, developed the students&apos; interpersonal competence, and improved the atmosphere at the schools involved.

  • Název v anglickém jazyce

    Place-based education from three perspectives

  • Popis výsledku anglicky

    This article examines the perception of the Czech place-based education program School for Sustainable Development from the perspectives of the participating students, teachers, and representatives of the local municipalities. The study is based on an analysis of paired or group interviews with 47 students, 7 teachers, and 6 representatives. The findings show that while the teachers perceived the process of the students&apos; involvement in planning and conducting a community-based project as highly participative, the students&apos; opportunities to shape the process through making their own decisions were rather limited and the teachers kept control over important parts of the process to themselves. While the cooperation of the schools with their respective municipalities was appreciated by most of the respondents, several barriers have been identified. Participation in the project has likely increased the teachers&apos; self-effectiveness, developed the students&apos; interpersonal competence, and improved the atmosphere at the schools involved.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Environmental Education Research

  • ISSN

    1350-4622

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    25

  • Číslo periodika v rámci svazku

    10

  • Stát vydavatele periodika

    GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska

  • Počet stran výsledku

    24

  • Strana od-do

    1510-1523

  • Kód UT WoS článku

    000481297100001

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85070901151