Environmental Sensitivity of Children of Younger School Age and the Ways of Measuring It
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F19%3A43894809" target="_blank" >RIV/44555601:13430/19:43894809 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.21125/inted.2019.1183" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.21125/inted.2019.1183</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.21125/inted.2019.1183" target="_blank" >10.21125/inted.2019.1183</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Environmental Sensitivity of Children of Younger School Age and the Ways of Measuring It
Popis výsledku v původním jazyce
The paper deals with environmental sensitivity, experts traditionally defined as a relationship to nature and the environment, among children of preschool and younger school age. This issue is viewed from a variety of angles in the literature, and the most important question is the possibility of measuring this construct. In addition to participating observations, tests, questionnaires and in-terviews, we find it appropriate to use content analysis of children's creations and analysis of text testimonies accompanying children's drawings.
Název v anglickém jazyce
Environmental Sensitivity of Children of Younger School Age and the Ways of Measuring It
Popis výsledku anglicky
The paper deals with environmental sensitivity, experts traditionally defined as a relationship to nature and the environment, among children of preschool and younger school age. This issue is viewed from a variety of angles in the literature, and the most important question is the possibility of measuring this construct. In addition to participating observations, tests, questionnaires and in-terviews, we find it appropriate to use content analysis of children's creations and analysis of text testimonies accompanying children's drawings.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
INTED 2019
ISBN
978-84-09-08619-1
ISSN
2340-1079
e-ISSN
2340-1079
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
4748-4751
Název nakladatele
Iated digital library
Místo vydání
Valencie
Místo konání akce
Valencie
Datum konání akce
11. 3. 2019
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—