Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Environmental Sensitivity of Children of Younger School Age and the Ways of Measuring It

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F19%3A43894809" target="_blank" >RIV/44555601:13430/19:43894809 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.21125/inted.2019.1183" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.21125/inted.2019.1183</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.21125/inted.2019.1183" target="_blank" >10.21125/inted.2019.1183</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Environmental Sensitivity of Children of Younger School Age and the Ways of Measuring It

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper deals with environmental sensitivity, experts traditionally defined as a relationship to nature and the environment, among children of preschool and younger school age. This issue is viewed from a variety of angles in the literature, and the most important question is the possibility of measuring this construct. In addition to participating observations, tests, questionnaires and in-terviews, we find it appropriate to use content analysis of children&apos;s creations and analysis of text testimonies accompanying children&apos;s drawings.

  • Název v anglickém jazyce

    Environmental Sensitivity of Children of Younger School Age and the Ways of Measuring It

  • Popis výsledku anglicky

    The paper deals with environmental sensitivity, experts traditionally defined as a relationship to nature and the environment, among children of preschool and younger school age. This issue is viewed from a variety of angles in the literature, and the most important question is the possibility of measuring this construct. In addition to participating observations, tests, questionnaires and in-terviews, we find it appropriate to use content analysis of children&apos;s creations and analysis of text testimonies accompanying children&apos;s drawings.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    INTED 2019

  • ISBN

    978-84-09-08619-1

  • ISSN

    2340-1079

  • e-ISSN

    2340-1079

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    4748-4751

  • Název nakladatele

    Iated digital library

  • Místo vydání

    Valencie

  • Místo konání akce

    Valencie

  • Datum konání akce

    11. 3. 2019

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku