Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Age and Sex as Two Factors Affecting Pupil's Relationship to Mathematics

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F19%3A43894880" target="_blank" >RIV/44555601:13430/19:43894880 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.21125/iceri.2019.0052" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.21125/iceri.2019.0052</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.21125/iceri.2019.0052" target="_blank" >10.21125/iceri.2019.0052</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Age and Sex as Two Factors Affecting Pupil's Relationship to Mathematics

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The research is aimed at monitoring the influence of gender and age on the pupil&apos;s relationship to mathematics. A tool consisting of twelve items was used to investigate the pupil&apos;s relationship to mathematics. It is a classic type instrument based on the Likert scaling from 1 to 7 (7 point Likert scale). The tool itself is described in detail in the paper, including its processing. A total number of 283 pupils divided by gender (boys - girls) and age (10 years - 11 years -12 years) participated in the survey. Pupils at the age of 12 are much more motivated to mathematics than the group of 10-year-olds and 11-year-olds. In the case of the later groups, the medians are almost equal as well as the interquartile range. The only difference is the maximum for both files. There are significant differences only at the 10% level of significance. Pupil&apos;s motivation to mathematics is the same for boys and girls. Thus, the results show that there is no difference in motivation between girls and boys, which corresponds to Chvála (2013) who states that many authors concur in that pupils are equally motivated when entering school regardless of gender.

  • Název v anglickém jazyce

    Age and Sex as Two Factors Affecting Pupil's Relationship to Mathematics

  • Popis výsledku anglicky

    The research is aimed at monitoring the influence of gender and age on the pupil&apos;s relationship to mathematics. A tool consisting of twelve items was used to investigate the pupil&apos;s relationship to mathematics. It is a classic type instrument based on the Likert scaling from 1 to 7 (7 point Likert scale). The tool itself is described in detail in the paper, including its processing. A total number of 283 pupils divided by gender (boys - girls) and age (10 years - 11 years -12 years) participated in the survey. Pupils at the age of 12 are much more motivated to mathematics than the group of 10-year-olds and 11-year-olds. In the case of the later groups, the medians are almost equal as well as the interquartile range. The only difference is the maximum for both files. There are significant differences only at the 10% level of significance. Pupil&apos;s motivation to mathematics is the same for boys and girls. Thus, the results show that there is no difference in motivation between girls and boys, which corresponds to Chvála (2013) who states that many authors concur in that pupils are equally motivated when entering school regardless of gender.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    ICERI2019 Proceedings

  • ISBN

    978-84-09-14755-7

  • ISSN

  • e-ISSN

    2340-1095

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    134-140

  • Název nakladatele

    IATED

  • Místo vydání

    Seville

  • Místo konání akce

    Seville, SPAIN

  • Datum konání akce

    11. 11. 2019

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000530109200018