Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Gender Stereotypes, Performance and Identification with Math

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F15%3A10313648" target="_blank" >RIV/00216208:11410/15:10313648 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://ac.els-cdn.com/S1877042815032309/1-s2.0-S1877042815032309-main.pdf?_tid=29d26f12-a72b-11e5-9f4d-00000aacb361&acdnat=1450624133_61b7670679c18e09c009e437eefe3953" target="_blank" >http://ac.els-cdn.com/S1877042815032309/1-s2.0-S1877042815032309-main.pdf?_tid=29d26f12-a72b-11e5-9f4d-00000aacb361&acdnat=1450624133_61b7670679c18e09c009e437eefe3953</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2015.04.937" target="_blank" >10.1016/j.sbspro.2015.04.937</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Gender Stereotypes, Performance and Identification with Math

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Previous research has showed that school achievements depend on students' motivation and identification (Zimmerman, 2000). There are some differences between girls and boys beliefs about mathematics (Gallagher & Kaufman, 2005). We still do not have enough information about relations between identification and gender beliefs and about the impact of those two areas on real knowledge. The paper presents new research on academic achievementsand attitudes of girls and boys in mathematics. The basic aim is totest whether there is a correlation between mathematical knowledge/performance, identification with mathematics and gender schemas. The study involved 436 boys and girls who were divided into two ge groups - 10 or 11 years old and 14 or 15 years old. Data were collected using a questionnaire focusing both on identification with math, and on gender schemas. The second source of data was a didactic test with 10 or 12 math items from TIMSS. In all three areas (identification with math, gen

  • Název v anglickém jazyce

    Gender Stereotypes, Performance and Identification with Math

  • Popis výsledku anglicky

    Previous research has showed that school achievements depend on students' motivation and identification (Zimmerman, 2000). There are some differences between girls and boys beliefs about mathematics (Gallagher & Kaufman, 2005). We still do not have enough information about relations between identification and gender beliefs and about the impact of those two areas on real knowledge. The paper presents new research on academic achievementsand attitudes of girls and boys in mathematics. The basic aim is totest whether there is a correlation between mathematical knowledge/performance, identification with mathematics and gender schemas. The study involved 436 boys and girls who were divided into two ge groups - 10 or 11 years old and 14 or 15 years old. Data were collected using a questionnaire focusing both on identification with math, and on gender schemas. The second source of data was a didactic test with 10 or 12 math items from TIMSS. In all three areas (identification with math, gen

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AN - Psychologie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Procedia - Social and Behavioral Sciences

  • ISSN

    1877-0428

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    19

  • Číslo periodika v rámci svazku

    190

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    211-219

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus