Gender Stereotypes, Performance and Identification with Math
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F15%3A10313648" target="_blank" >RIV/00216208:11410/15:10313648 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://ac.els-cdn.com/S1877042815032309/1-s2.0-S1877042815032309-main.pdf?_tid=29d26f12-a72b-11e5-9f4d-00000aacb361&acdnat=1450624133_61b7670679c18e09c009e437eefe3953" target="_blank" >http://ac.els-cdn.com/S1877042815032309/1-s2.0-S1877042815032309-main.pdf?_tid=29d26f12-a72b-11e5-9f4d-00000aacb361&acdnat=1450624133_61b7670679c18e09c009e437eefe3953</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2015.04.937" target="_blank" >10.1016/j.sbspro.2015.04.937</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Gender Stereotypes, Performance and Identification with Math
Popis výsledku v původním jazyce
Previous research has showed that school achievements depend on students' motivation and identification (Zimmerman, 2000). There are some differences between girls and boys beliefs about mathematics (Gallagher & Kaufman, 2005). We still do not have enough information about relations between identification and gender beliefs and about the impact of those two areas on real knowledge. The paper presents new research on academic achievementsand attitudes of girls and boys in mathematics. The basic aim is totest whether there is a correlation between mathematical knowledge/performance, identification with mathematics and gender schemas. The study involved 436 boys and girls who were divided into two ge groups - 10 or 11 years old and 14 or 15 years old. Data were collected using a questionnaire focusing both on identification with math, and on gender schemas. The second source of data was a didactic test with 10 or 12 math items from TIMSS. In all three areas (identification with math, gen
Název v anglickém jazyce
Gender Stereotypes, Performance and Identification with Math
Popis výsledku anglicky
Previous research has showed that school achievements depend on students' motivation and identification (Zimmerman, 2000). There are some differences between girls and boys beliefs about mathematics (Gallagher & Kaufman, 2005). We still do not have enough information about relations between identification and gender beliefs and about the impact of those two areas on real knowledge. The paper presents new research on academic achievementsand attitudes of girls and boys in mathematics. The basic aim is totest whether there is a correlation between mathematical knowledge/performance, identification with mathematics and gender schemas. The study involved 436 boys and girls who were divided into two ge groups - 10 or 11 years old and 14 or 15 years old. Data were collected using a questionnaire focusing both on identification with math, and on gender schemas. The second source of data was a didactic test with 10 or 12 math items from TIMSS. In all three areas (identification with math, gen
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AN - Psychologie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Procedia - Social and Behavioral Sciences
ISSN
1877-0428
e-ISSN
—
Svazek periodika
19
Číslo periodika v rámci svazku
190
Stát vydavatele periodika
US - Spojené státy americké
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
211-219
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—