Role tištěných didaktických materiálů v profesním společenství učitelů výtvarné výchovy
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F19%3A43894930" target="_blank" >RIV/44555601:13430/19:43894930 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://f8a41b37-3228-4025-872f-f61b1c40af15.filesusr.com/ugd/01fd51_3f768513005c495ab7a1c0a6e4dfe311.pdf" target="_blank" >https://f8a41b37-3228-4025-872f-f61b1c40af15.filesusr.com/ugd/01fd51_3f768513005c495ab7a1c0a6e4dfe311.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Role tištěných didaktických materiálů v profesním společenství učitelů výtvarné výchovy
Popis výsledku v původním jazyce
Kapitola se věnuje tištěným didaktickým materiálům pro předmět výtvarná výchova na základní škole. Autor vychází ze skutečnosti, že výtvarná výchova je předmětem, který je na 1. i 2. stupni základní školy povinný, ale zároveň se jedná o předmět s vysokým procentem neaprobovaných učitelů. Učebnice a učební texty, opatřené schvalovací doložkou MŠMT, jsou kvantitativně ve výrazném nepoměru vůči většině ostatních vyučovacích předmětů a zahrnují publikace, které byly poprvé schváleny před patnácti a více lety. Uvedené téma je vztaženo k aktuálnímu oborovému diskurzu a profesnímu společenství výtvarných pedagogů a autor se ptá, jakou pozici v něm tištěné didaktické materiály mají. Kapitola uvádí výsledky dosavadních výzkumů tématu v České republice a vsazuje je do kontextu zahraničního bádání. V závěru naznačuje některá specifická kritéria, jež by měla být uplatňována při tvorbě a ověřování nových didaktických materiálů pro obor výtvarná výchova.
Název v anglickém jazyce
The role of printed didactical materials in the professional community of Art Education teachers
Popis výsledku anglicky
In our work, we are focusing on the printed didactical materials for art education subject in elementary schools in the Czech Republic. This topic is based on some preconditions: art education is a mandatory subject throughout elementary school as well as subject with a high percentage of unqualified teachers. In comparison with other subjects, art education has a very small amount of textbooks and teaching texts currently approved by the Ministry of Education (some publications were first approved fifteen years ago). In this paper, we want to relate to the current discourse and professional community in art education and describe the position of printed didactical materials. We present the results of the previous research activities in Czech Republic and in international context. At the end, we will try to formulate some field-specific criteria, which should be, in our opinion, applied during the development and testing of new didactical materials for art education.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
—
OECD FORD obor
50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Kvalita ve výtvarné výchově
ISBN
978-80-904268-7-0
Počet stran výsledku
19
Strana od-do
171-189
Počet stran knihy
316
Název nakladatele
Česká sekce INSEA
Místo vydání
Olomouc
Kód UT WoS kapitoly
—