Umění a edukace - role tvůrce, učitele a arteterapeuta.
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F19%3A43895109" target="_blank" >RIV/44555601:13430/19:43895109 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Umění a edukace - role tvůrce, učitele a arteterapeuta.
Popis výsledku v původním jazyce
Text si dává za cíl v rámci hledání pozic a strategií výtvarné tvorby v procesu vzdělávání upozornit, že existují rozmanité záměrnosti nad tvorbou. Z toho vyplývají rozmanité redukce a výběry. Zajímá nás, které jevy byly zredukovány pod patronací jakého záměru: záměr umělce není záměr učitele a to není záměr arteterapeuta. Tím byly vytvořeny odlišné významy díla o odlišné výkladové roviny. Text se snaží vypíchnout laické omyly: přeceňování denotační, tematické roviny a nedocenění exemplifikační reference - jak je vizuál vytvořen; a exprese - jak je působivý. To proto, abychom mohli lépe vyhmátnout, co jsou v důsledku toho hlavní edukační úkoly: péče o souhru, vztahové pole všech referencí a zvýšený zájem o to, jak je vizuál konstruován a jak vzniká exprese, které jsou podstatou expresivních tvořivých disciplín. Zkoumání exprese díla klade otázky: co (jaký obsah) dílo vyjadřuje a jak to vyjadřuje?
Název v anglickém jazyce
Art and Education - The role of the creator, teacher, and art therapist
Popis výsledku anglicky
The text aims at drawing attention to the position and strategies of artwork in the education process that there are various intentions over creation. This results in multiple reductions and selections. We are interested in what phenomena have been reduced under the patronage of what the intention is: the intention of the artist is not the intention of the teacher and that is not the intention of the arteterapeut. This created different meanings of the work on different interpretative levels. The text attempts to overwrite lay errors: overestimating the denotational, thematic plane, and underestimating the exemplification reference - how the visual is created; and expression - how impressive it is. This is why we are better able to find out what the main educational tasks are as a result: care for interplay, the field of reference of all references, and an increased interest in how the visual is constructed and how expression is formed that are the essence of expressive creative disciplines. Exploring the expression of the work raises the question: what (what content) does the work express and how does it express it?
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
—
OECD FORD obor
50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Vybrané vidění. Pozice a strategie výtvarné tvorby v procesu vzdělávání.
ISBN
978-80-7561-165-9
Počet stran výsledku
40
Strana od-do
56-96
Počet stran knihy
148
Název nakladatele
Univerzita J. E. Purkyně v Ústí nad Labem
Místo vydání
Ústí nad Labem
Kód UT WoS kapitoly
—