Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Umění a edukace - role tvůrce, učitele a arteterapeuta.

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F19%3A43895109" target="_blank" >RIV/44555601:13430/19:43895109 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Umění a edukace - role tvůrce, učitele a arteterapeuta.

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Text si dává za cíl v rámci hledání pozic a strategií výtvarné tvorby v procesu vzdělávání upozornit, že existují rozmanité záměrnosti nad tvorbou. Z toho vyplývají rozmanité redukce a výběry. Zajímá nás, které jevy byly zredukovány pod patronací jakého záměru: záměr umělce není záměr učitele a to není záměr arteterapeuta. Tím byly vytvořeny odlišné významy díla o odlišné výkladové roviny. Text se snaží vypíchnout laické omyly: přeceňování denotační, tematické roviny a nedocenění exemplifikační reference - jak je vizuál vytvořen; a exprese - jak je působivý. To proto, abychom mohli lépe vyhmátnout, co jsou v důsledku toho hlavní edukační úkoly: péče o souhru, vztahové pole všech referencí a zvýšený zájem o to, jak je vizuál konstruován a jak vzniká exprese, které jsou podstatou expresivních tvořivých disciplín. Zkoumání exprese díla klade otázky: co (jaký obsah) dílo vyjadřuje a jak to vyjadřuje?

  • Název v anglickém jazyce

    Art and Education - The role of the creator, teacher, and art therapist

  • Popis výsledku anglicky

    The text aims at drawing attention to the position and strategies of artwork in the education process that there are various intentions over creation. This results in multiple reductions and selections. We are interested in what phenomena have been reduced under the patronage of what the intention is: the intention of the artist is not the intention of the teacher and that is not the intention of the arteterapeut. This created different meanings of the work on different interpretative levels. The text attempts to overwrite lay errors: overestimating the denotational, thematic plane, and underestimating the exemplification reference - how the visual is created; and expression - how impressive it is. This is why we are better able to find out what the main educational tasks are as a result: care for interplay, the field of reference of all references, and an increased interest in how the visual is constructed and how expression is formed that are the essence of expressive creative disciplines. Exploring the expression of the work raises the question: what (what content) does the work express and how does it express it?

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Vybrané vidění. Pozice a strategie výtvarné tvorby v procesu vzdělávání.

  • ISBN

    978-80-7561-165-9

  • Počet stran výsledku

    40

  • Strana od-do

    56-96

  • Počet stran knihy

    148

  • Název nakladatele

    Univerzita J. E. Purkyně v Ústí nad Labem

  • Místo vydání

    Ústí nad Labem

  • Kód UT WoS kapitoly