Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Impact of Cooperation and Competition on Metacognitive Monitoring in Classroom Context

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F20%3A43895585" target="_blank" >RIV/44555601:13430/20:43895585 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.tandfonline.com/toc/vjxe20/current" target="_blank" >https://www.tandfonline.com/toc/vjxe20/current</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1080/00220973.2020.1751577" target="_blank" >10.1080/00220973.2020.1751577</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Impact of Cooperation and Competition on Metacognitive Monitoring in Classroom Context

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Metacognitive monitoring skills are crucial for middle school students to improve academic performance and promote self-regulation. The current study examined the effect of social interaction on metacognitive monitoring training assessed by calibration accuracy measures and performance on comprehension items. Sixth-grade students (N = 84) assigned to competitive, cooperative, and individual conditions completed multiple-choice comprehension items and item-level confidence judgments for expository and narrative reading passages in eight sessions distributed over six weeks. Results indicated no improvement in monitoring accuracy due to classroom conditions. In contrast, overconfidence increased for students in the competitive condition across the intervention. However, students in the cooperative condition demonstrated higher comprehension on the final training passage relative to students in the other two conditions. In addition, text interest was positively related to students&apos; judgment accuracy in the cooperative and individual conditions but not in the competitive condition. This study underscores the importance of social context with regard to metacognitive processes and performance outcomes during classroom instruction.

  • Název v anglickém jazyce

    The Impact of Cooperation and Competition on Metacognitive Monitoring in Classroom Context

  • Popis výsledku anglicky

    Metacognitive monitoring skills are crucial for middle school students to improve academic performance and promote self-regulation. The current study examined the effect of social interaction on metacognitive monitoring training assessed by calibration accuracy measures and performance on comprehension items. Sixth-grade students (N = 84) assigned to competitive, cooperative, and individual conditions completed multiple-choice comprehension items and item-level confidence judgments for expository and narrative reading passages in eight sessions distributed over six weeks. Results indicated no improvement in monitoring accuracy due to classroom conditions. In contrast, overconfidence increased for students in the competitive condition across the intervention. However, students in the cooperative condition demonstrated higher comprehension on the final training passage relative to students in the other two conditions. In addition, text interest was positively related to students&apos; judgment accuracy in the cooperative and individual conditions but not in the competitive condition. This study underscores the importance of social context with regard to metacognitive processes and performance outcomes during classroom instruction.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50101 - Psychology (including human - machine relations)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    The Journal of Experimental Education

  • ISSN

    0022-0973

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    89

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska

  • Počet stran výsledku

    22

  • Strana od-do

    237-258

  • Kód UT WoS článku

    000532014000001

  • EID výsledku v databázi Scopus