Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Quantitative study of full-time and part-time bachelor's students dropout

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F20%3A43895635" target="_blank" >RIV/44555601:13430/20:43895635 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/44555601:13510/20:43895635

  • Výsledek na webu

    <a href="https://erie.v2.czu.cz/en/r-15999-proceedings-2020" target="_blank" >https://erie.v2.czu.cz/en/r-15999-proceedings-2020</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Quantitative study of full-time and part-time bachelor's students dropout

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The main objective of this paper was to present and analyze results of the most problematic courses and success rates of all students in bachelor programmes at Faculty of Social and Economic Studies, Jan Evangelista Purkyně University, Czech Republic. As a source of data, the University information system was used. Most problematic courses with high dropout rates are Mathematics and Statistics. Part-time students have lower success rate than full-time students in these courses. Authors were able to confirm, that there is a difference between success rates of part-time and full-time students to the detriment of part-time students (in courses Mathematics and Statistics). Students in part-time bachelor study programmes often need at least one additional year to finish their study.

  • Název v anglickém jazyce

    Quantitative study of full-time and part-time bachelor's students dropout

  • Popis výsledku anglicky

    The main objective of this paper was to present and analyze results of the most problematic courses and success rates of all students in bachelor programmes at Faculty of Social and Economic Studies, Jan Evangelista Purkyně University, Czech Republic. As a source of data, the University information system was used. Most problematic courses with high dropout rates are Mathematics and Statistics. Part-time students have lower success rate than full-time students in these courses. Authors were able to confirm, that there is a difference between success rates of part-time and full-time students to the detriment of part-time students (in courses Mathematics and Statistics). Students in part-time bachelor study programmes often need at least one additional year to finish their study.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50902 - Social sciences, interdisciplinary

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 17th International Conference Efficiency and Responsibility in Education 2020

  • ISBN

    978-80-213-3022-1

  • ISSN

    2336-744X

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    189-195

  • Název nakladatele

    Czech University of Life Sciences Prague

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    4. 6. 2020

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku