Quantitative study of full-time and part-time bachelor's students dropout
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F20%3A43895635" target="_blank" >RIV/44555601:13430/20:43895635 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/44555601:13510/20:43895635
Výsledek na webu
<a href="https://erie.v2.czu.cz/en/r-15999-proceedings-2020" target="_blank" >https://erie.v2.czu.cz/en/r-15999-proceedings-2020</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Quantitative study of full-time and part-time bachelor's students dropout
Popis výsledku v původním jazyce
The main objective of this paper was to present and analyze results of the most problematic courses and success rates of all students in bachelor programmes at Faculty of Social and Economic Studies, Jan Evangelista Purkyně University, Czech Republic. As a source of data, the University information system was used. Most problematic courses with high dropout rates are Mathematics and Statistics. Part-time students have lower success rate than full-time students in these courses. Authors were able to confirm, that there is a difference between success rates of part-time and full-time students to the detriment of part-time students (in courses Mathematics and Statistics). Students in part-time bachelor study programmes often need at least one additional year to finish their study.
Název v anglickém jazyce
Quantitative study of full-time and part-time bachelor's students dropout
Popis výsledku anglicky
The main objective of this paper was to present and analyze results of the most problematic courses and success rates of all students in bachelor programmes at Faculty of Social and Economic Studies, Jan Evangelista Purkyně University, Czech Republic. As a source of data, the University information system was used. Most problematic courses with high dropout rates are Mathematics and Statistics. Part-time students have lower success rate than full-time students in these courses. Authors were able to confirm, that there is a difference between success rates of part-time and full-time students to the detriment of part-time students (in courses Mathematics and Statistics). Students in part-time bachelor study programmes often need at least one additional year to finish their study.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50902 - Social sciences, interdisciplinary
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of the 17th International Conference Efficiency and Responsibility in Education 2020
ISBN
978-80-213-3022-1
ISSN
2336-744X
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
189-195
Název nakladatele
Czech University of Life Sciences Prague
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Praha
Datum konání akce
4. 6. 2020
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—