Primary school students' performance orientation - the Czech Republic research
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F21%3A43895682" target="_blank" >RIV/44555601:13430/21:43895682 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://new.dti.sk/data/files/file-1615793649-604f0df1416da.pdf#page=84" target="_blank" >http://new.dti.sk/data/files/file-1615793649-604f0df1416da.pdf#page=84</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.2478/atd-2021-0006" target="_blank" >10.2478/atd-2021-0006</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Primary school students' performance orientation - the Czech Republic research
Popis výsledku v původním jazyce
The paper deals with the issue concerning performance orientation of students in connection with their benefits. It presents the results of a partial research probe carried out at 14 primary schools utilizing a standardized questionnaire of School Performance Motivation during the school year 2019/2020. It examines the divergence in in the need for successful performance and the need to avoid failure within two essentially benefitting groups of students. It outlines the importance of the teachers' knowledge concerning motivational types of students for their work, which, without taking into account the intellectual level of students, can affect their school performance. The focus of this paper is a commentary on the results of inductive statistics.
Název v anglickém jazyce
Primary school students' performance orientation - the Czech Republic research
Popis výsledku anglicky
The paper deals with the issue concerning performance orientation of students in connection with their benefits. It presents the results of a partial research probe carried out at 14 primary schools utilizing a standardized questionnaire of School Performance Motivation during the school year 2019/2020. It examines the divergence in in the need for successful performance and the need to avoid failure within two essentially benefitting groups of students. It outlines the importance of the teachers' knowledge concerning motivational types of students for their work, which, without taking into account the intellectual level of students, can affect their school performance. The focus of this paper is a commentary on the results of inductive statistics.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Acta Educationis Generalis
ISSN
2585-741X
e-ISSN
—
Svazek periodika
10
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
SK - Slovenská republika
Počet stran výsledku
15
Strana od-do
77-91
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—