Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Primary school students' performance orientation - the Czech Republic research

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F21%3A43895682" target="_blank" >RIV/44555601:13430/21:43895682 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://new.dti.sk/data/files/file-1615793649-604f0df1416da.pdf#page=84" target="_blank" >http://new.dti.sk/data/files/file-1615793649-604f0df1416da.pdf#page=84</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.2478/atd-2021-0006" target="_blank" >10.2478/atd-2021-0006</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Primary school students' performance orientation - the Czech Republic research

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper deals with the issue concerning performance orientation of students in connection with their benefits. It presents the results of a partial research probe carried out at 14 primary schools utilizing a standardized questionnaire of School Performance Motivation during the school year 2019/2020. It examines the divergence in in the need for successful performance and the need to avoid failure within two essentially benefitting groups of students. It outlines the importance of the teachers&apos; knowledge concerning motivational types of students for their work, which, without taking into account the intellectual level of students, can affect their school performance. The focus of this paper is a commentary on the results of inductive statistics.

  • Název v anglickém jazyce

    Primary school students' performance orientation - the Czech Republic research

  • Popis výsledku anglicky

    The paper deals with the issue concerning performance orientation of students in connection with their benefits. It presents the results of a partial research probe carried out at 14 primary schools utilizing a standardized questionnaire of School Performance Motivation during the school year 2019/2020. It examines the divergence in in the need for successful performance and the need to avoid failure within two essentially benefitting groups of students. It outlines the importance of the teachers&apos; knowledge concerning motivational types of students for their work, which, without taking into account the intellectual level of students, can affect their school performance. The focus of this paper is a commentary on the results of inductive statistics.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Acta Educationis Generalis

  • ISSN

    2585-741X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    10

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    SK - Slovenská republika

  • Počet stran výsledku

    15

  • Strana od-do

    77-91

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus