Metodický rámec pro environmentální gramotnost ve školách
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F21%3A43896185" target="_blank" >RIV/44555601:13430/21:43896185 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/00216224:14230/21:00119804
Výsledek na webu
<a href="https://www.mzp.cz/C1257458002F0DC7/cz/environmentalni_vzdelavani_poradenstvi/$FILE/OFDN-Souhrnna_zprava_TITSMZP804-20210415.pdf" target="_blank" >https://www.mzp.cz/C1257458002F0DC7/cz/environmentalni_vzdelavani_poradenstvi/$FILE/OFDN-Souhrnna_zprava_TITSMZP804-20210415.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Metodický rámec pro environmentální gramotnost ve školách
Popis výsledku v původním jazyce
Souhrnná zpráva seznamuje s výsledky rozsáhlého výzkumu environmentální gramotnosti, realizovaného v letech 2019-2020 v rámci projektu TAČR TITSMZP804. Cílovou skupinou výzkumu byli žáci 6., 8. a 9. ročníků základní školy a odpovídajících ročníků víceletého gymnázia. Souhrnná zpráva obsahuje zjištění týkající se jednotlivých aspektů environmentální gramotnosti (environmentální hodnoty a postoje, přesvědčení o schopnosti ovlivňovat stav životního prostředí, proenvironmentální chování, vztah k místu, postoje ke klimatické změně, environmentální vědomosti). Tyto výsledky dává do kontextu sociodemografického, edukačního (zkušenosti žáků s EVVO, výukové strategie EVVO na školách, kvalita EVVO z pohledu učitelů) a regionálního (srovnání dle krajů). Součástí zprávy je také popis vztahu mezi jednotlivými aspekty environmentální gramotnosti.
Název v anglickém jazyce
Methodological framework for environmental literacy in schools
Popis výsledku anglicky
The summary report presents the results of an extensive research on environmental literacy, carried out in the years 2019-2020 within the TAČR TITSMZP804 project. The target group of the research were students in the 6th, 8th and 9th grades of elementary school and the corresponding grades of a multi-year grammar school. The summary report contains findings concerning individual aspects of environmental literacy (environmental values and attitudes,locus of control, pro-environmental behavior, relationship to the place, attitudes to climate change, environmental knowledge). It puts these results in the context of socio-demographic, educational (pupils 'experience with EVVO, teaching strategies of EVVO in schools, quality of EVVO from the teachers' point of view) and regional (comparison by region). The report also includes a description of the relationship between the various aspects of environmental literacy.
Klasifikace
Druh
V<sub>souhrn</sub> - Souhrnná výzkumná zpráva
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TITSMZP804" target="_blank" >TITSMZP804: Metodický rámec pro environmentální gramotnost ve školách</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Počet stran výsledku
44
Místo vydání
Praha
Název nakladatele resp. objednatele
Ministerstvo životního prostředí
Verze
—