Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Metodický rámec pro environmentální gramotnost ve školách

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F21%3A43896185" target="_blank" >RIV/44555601:13430/21:43896185 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/00216224:14230/21:00119804

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.mzp.cz/C1257458002F0DC7/cz/environmentalni_vzdelavani_poradenstvi/$FILE/OFDN-Souhrnna_zprava_TITSMZP804-20210415.pdf" target="_blank" >https://www.mzp.cz/C1257458002F0DC7/cz/environmentalni_vzdelavani_poradenstvi/$FILE/OFDN-Souhrnna_zprava_TITSMZP804-20210415.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Metodický rámec pro environmentální gramotnost ve školách

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Souhrnná zpráva seznamuje s výsledky rozsáhlého výzkumu environmentální gramotnosti, realizovaného v letech 2019-2020 v rámci projektu TAČR TITSMZP804. Cílovou skupinou výzkumu byli žáci 6., 8. a 9. ročníků základní školy a odpovídajících ročníků víceletého gymnázia. Souhrnná zpráva obsahuje zjištění týkající se jednotlivých aspektů environmentální gramotnosti (environmentální hodnoty a postoje, přesvědčení o schopnosti ovlivňovat stav životního prostředí, proenvironmentální chování, vztah k místu, postoje ke klimatické změně, environmentální vědomosti). Tyto výsledky dává do kontextu sociodemografického, edukačního (zkušenosti žáků s EVVO, výukové strategie EVVO na školách, kvalita EVVO z pohledu učitelů) a regionálního (srovnání dle krajů). Součástí zprávy je také popis vztahu mezi jednotlivými aspekty environmentální gramotnosti.

  • Název v anglickém jazyce

    Methodological framework for environmental literacy in schools

  • Popis výsledku anglicky

    The summary report presents the results of an extensive research on environmental literacy, carried out in the years 2019-2020 within the TAČR TITSMZP804 project. The target group of the research were students in the 6th, 8th and 9th grades of elementary school and the corresponding grades of a multi-year grammar school. The summary report contains findings concerning individual aspects of environmental literacy (environmental values and attitudes,locus of control, pro-environmental behavior, relationship to the place, attitudes to climate change, environmental knowledge). It puts these results in the context of socio-demographic, educational (pupils &apos;experience with EVVO, teaching strategies of EVVO in schools, quality of EVVO from the teachers&apos; point of view) and regional (comparison by region). The report also includes a description of the relationship between the various aspects of environmental literacy.

Klasifikace

  • Druh

    V<sub>souhrn</sub> - Souhrnná výzkumná zpráva

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TITSMZP804" target="_blank" >TITSMZP804: Metodický rámec pro environmentální gramotnost ve školách</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Počet stran výsledku

    44

  • Místo vydání

    Praha

  • Název nakladatele resp. objednatele

    Ministerstvo životního prostředí

  • Verze