Robotic toy, part of technical education of children
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F21%3A43896477" target="_blank" >RIV/44555601:13430/21:43896477 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://studiascientifica.ku.sk/wp-content/uploads/2022/01/ssf_5_21_s_obalkou.pdf" target="_blank" >http://studiascientifica.ku.sk/wp-content/uploads/2022/01/ssf_5_21_s_obalkou.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
slovinština
Název v původním jazyce
Robotická hračka, súčasť technického vzdelávania detí
Popis výsledku v původním jazyce
Autori príspevku sa zameriavajú na využitie jednoduchej programovateľnej robotickej hračky Beebot ? Včielky, v rámci podpory technického vzdelávania detí predškolského a mladšieho školského veku. Beebot patrí medzi didaktické hračky, ktoré môžu byť pre deti prvou robotickou hračkou. Pomocou nej sa zoznámia so základmi algoritmizácie a programovania v rámci intuitívneho ovládania. V príspevku vidíme možnosti ovládania robota a prezentáciu výstupu s využitím Včielky u detí. Ukazuje na využitie heuristickej metódy, metódy objavovania a pozorovania. Deti si v skupinách vytvárajú prostredie a úlohy pre robotickú hračku a následne ju programujú, tak, aby splnila ich úlohy. Riešenie podporuje divergentné myslenie detí, kedy k jednému cieľu možno využiť viac ciest.
Název v anglickém jazyce
Robotic toy, part of technical education of children
Popis výsledku anglicky
The authors of the article focus on the use of a simple programmable robotic toy Beebot - Včielky, in support of technical education of children of preschool and early school age. Beebot is one of the didactic toys that can be the first robotic toy for children. With the help of it, they will get acquainted with the basics of algorithmization and programming within intuitive control. In the article we see the possibilities of robot control and presentation of the output using Bee by children. It points to the use of the heuristic method, the method of discovery and observation. In groups, the children create an environment and tasks for the robotic toy and then program it to fulfill their tasks. The solution supports the divergent thinking of children, where multiple paths can be used for one goal.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Studia Scientifica Facultatis Paedagogicae
ISSN
1336-2232
e-ISSN
—
Svazek periodika
20
Číslo periodika v rámci svazku
5
Stát vydavatele periodika
SK - Slovenská republika
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
226-233
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—