Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Robotic toy, part of technical education of children

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F21%3A43896477" target="_blank" >RIV/44555601:13430/21:43896477 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://studiascientifica.ku.sk/wp-content/uploads/2022/01/ssf_5_21_s_obalkou.pdf" target="_blank" >http://studiascientifica.ku.sk/wp-content/uploads/2022/01/ssf_5_21_s_obalkou.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    slovinština

  • Název v původním jazyce

    Robotická hračka, súčasť technického vzdelávania detí

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Autori príspevku sa zameriavajú na využitie jednoduchej programovateľnej robotickej hračky Beebot ? Včielky, v rámci podpory technického vzdelávania detí predškolského a mladšieho školského veku. Beebot patrí medzi didaktické hračky, ktoré môžu byť pre deti prvou robotickou hračkou. Pomocou nej sa zoznámia so základmi algoritmizácie a programovania v rámci intuitívneho ovládania. V príspevku vidíme možnosti ovládania robota a prezentáciu výstupu s využitím Včielky u detí. Ukazuje na využitie heuristickej metódy, metódy objavovania a pozorovania. Deti si v skupinách vytvárajú prostredie a úlohy pre robotickú hračku a následne ju programujú, tak, aby splnila ich úlohy. Riešenie podporuje divergentné myslenie detí, kedy k jednému cieľu možno využiť viac ciest.

  • Název v anglickém jazyce

    Robotic toy, part of technical education of children

  • Popis výsledku anglicky

    The authors of the article focus on the use of a simple programmable robotic toy Beebot - Včielky, in support of technical education of children of preschool and early school age. Beebot is one of the didactic toys that can be the first robotic toy for children. With the help of it, they will get acquainted with the basics of algorithmization and programming within intuitive control. In the article we see the possibilities of robot control and presentation of the output using Bee by children. It points to the use of the heuristic method, the method of discovery and observation. In groups, the children create an environment and tasks for the robotic toy and then program it to fulfill their tasks. The solution supports the divergent thinking of children, where multiple paths can be used for one goal.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Studia Scientifica Facultatis Paedagogicae

  • ISSN

    1336-2232

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    20

  • Číslo periodika v rámci svazku

    5

  • Stát vydavatele periodika

    SK - Slovenská republika

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    226-233

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus