Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Využití robotické stavebnice VEX IQ na základních školách

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F20%3A73606010" target="_blank" >RIV/61989592:15410/20:73606010 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://dspace.tul.cz/handle/15240/158280" target="_blank" >https://dspace.tul.cz/handle/15240/158280</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Využití robotické stavebnice VEX IQ na základních školách

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Robotické hračky jsou v dnešní době jednou z cest, jak začít u dětí budovat vztah k technice a robotice už ve školce či na základní škole. Robotická stavebnice VEX IQ má oproti robotickýM hračkám další přidanou hodnotu – podporuje manuální zručnost, konstrukční dovednosti, kreativitu a týmovou spolupráci. Toto jsou v dnešní době některé ze základních důležitých kompetencí k uplatnění na pracovním trhu. Robotická stavebnice umožňuje STEAM (spojení vědy, technologií, inženýrství, umění a matematiky) výuku v praxi. Článek popisuje součásti a využití robotické stavebnice VEX IQ na základních školách – mozek robota, jednotlivé snímače, příprava a stavba robota, programování a ovládání robota. Autorka ukazuje možnosti využití této robotické stavebnice ve výuce na základní škole a při různých robotických soutěžích. Hlavní pozornost je věnována porovnání robotických stavebnic VEX IQ a LEGO MINSTORMS.

  • Název v anglickém jazyce

    Use of VEX IQ robotic kit in primary schools

  • Popis výsledku anglicky

    Nowadays, robotic toys are one of the ways how to start building a relationship with children and technology, by using robotics in kindergarten or elementary school. The VEX IQ robot kit has an added value over robotic toys as it supports manual dexterity, design skills, creativity and teamwork. Nowadays, these are some of the basic important competences for the job market. The robotic kit allows STEAM (combining science, technology, engineering, art and mathematics) to teach in practice. The article describes the components and applications of the VEX IQ robotics kit at elementary schools; the robot brain, individual sensors, robot preparation and construction, robot programming and control. The author shows the possibilities of using this robot kit in teaching at elementary schools and in various robotic competitions. The main attention is towards the comparison of robotic kits VEX IQ and LEGO MINSTORMS.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Sborník konference Didinfo 2020

  • ISBN

    978-80-7494-532-8

  • ISSN

    2454-051X

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    212-219

  • Název nakladatele

    Technická univerzita v Liberci

  • Místo vydání

    Liberec

  • Místo konání akce

    Liberec

  • Datum konání akce

    12. 2. 2020

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku