Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Rozvoj konstrukčních dovedností – nezbytná součást robotiky

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F20%3A73605993" target="_blank" >RIV/61989592:15410/20:73605993 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://tvv-journal.upol.cz/artkey/tvv-202001-0007_rozvoj_konstrukcnich_dovednosti_8211_nezbytna_soucast_robotiky.php" target="_blank" >https://tvv-journal.upol.cz/artkey/tvv-202001-0007_rozvoj_konstrukcnich_dovednosti_8211_nezbytna_soucast_robotiky.php</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.5507/tvv.2020.006" target="_blank" >10.5507/tvv.2020.006</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Rozvoj konstrukčních dovedností – nezbytná součást robotiky

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Dávno neplatí, že robotika = programování a patří jenom do hodin informatiky. Důležitější než znalost programovacího jazyka je rozvoj informatického a logického myšlení, technických a konstrukčních dovedností a dalších kompetencí. Výuka robotiky je dnes vlastně součástí polytechnického vzdělávání. V základních školách se při výuce využívají různé robotické hračky a programovatelné stavebnice. Robotické hračky jsou konstrukčně sestavené a lze je programovat. Z robotických stavebnic musíme nejdříve roboty sestavit a k tomu potřebujeme konstrukční dovednosti. Ukážeme si, kde tyto konstrukční dovednosti můžeme rozvíjet a které stavebnice k tomu využijeme.

  • Název v anglickém jazyce

    Developing Construction Skills - a Necessary Part of Robotics

  • Popis výsledku anglicky

    Historically, everyone had thought that robotics is programming that belongs in computer science lessons. This is no longer the case. More important than the knowledge of programming language is the development of computer and logical thinking and other competences. Teaching robotics today is actually part of polytechnic education. In elementary schools, various robotic toys and programmable kits are used in teaching. Robotic toys are constructively designed and are programmable. We have to assemble robots first from robotic kits and we need construction skills to do this. We will show you where to develop these design skills and which kits we use for this.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Trendy ve vzdělávání

  • ISSN

    1805-8949

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2020

  • Číslo periodika v rámci svazku

    13(1)

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    43-52

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus