Rozvoj konstrukčních dovedností – nezbytná součást robotiky
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F20%3A73605993" target="_blank" >RIV/61989592:15410/20:73605993 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://tvv-journal.upol.cz/artkey/tvv-202001-0007_rozvoj_konstrukcnich_dovednosti_8211_nezbytna_soucast_robotiky.php" target="_blank" >https://tvv-journal.upol.cz/artkey/tvv-202001-0007_rozvoj_konstrukcnich_dovednosti_8211_nezbytna_soucast_robotiky.php</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.5507/tvv.2020.006" target="_blank" >10.5507/tvv.2020.006</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Rozvoj konstrukčních dovedností – nezbytná součást robotiky
Popis výsledku v původním jazyce
Dávno neplatí, že robotika = programování a patří jenom do hodin informatiky. Důležitější než znalost programovacího jazyka je rozvoj informatického a logického myšlení, technických a konstrukčních dovedností a dalších kompetencí. Výuka robotiky je dnes vlastně součástí polytechnického vzdělávání. V základních školách se při výuce využívají různé robotické hračky a programovatelné stavebnice. Robotické hračky jsou konstrukčně sestavené a lze je programovat. Z robotických stavebnic musíme nejdříve roboty sestavit a k tomu potřebujeme konstrukční dovednosti. Ukážeme si, kde tyto konstrukční dovednosti můžeme rozvíjet a které stavebnice k tomu využijeme.
Název v anglickém jazyce
Developing Construction Skills - a Necessary Part of Robotics
Popis výsledku anglicky
Historically, everyone had thought that robotics is programming that belongs in computer science lessons. This is no longer the case. More important than the knowledge of programming language is the development of computer and logical thinking and other competences. Teaching robotics today is actually part of polytechnic education. In elementary schools, various robotic toys and programmable kits are used in teaching. Robotic toys are constructively designed and are programmable. We have to assemble robots first from robotic kits and we need construction skills to do this. We will show you where to develop these design skills and which kits we use for this.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Trendy ve vzdělávání
ISSN
1805-8949
e-ISSN
—
Svazek periodika
2020
Číslo periodika v rámci svazku
13(1)
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
43-52
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—