Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Připravenost učitelů základních škol na výuku informatiky

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F24%3A73625613" target="_blank" >RIV/61989592:15410/24:73625613 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.didinfo.net/images/DidInfo/files/Didinfo_2024_regio.pdf" target="_blank" >https://www.didinfo.net/images/DidInfo/files/Didinfo_2024_regio.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Připravenost učitelů základních škol na výuku informatiky

  • Popis výsledku v původním jazyce

    V tomto článku se zaměřujeme na připravenost učitelů na výuku informatiky na základních školách a na využívání digitálních technologií v edukaci. Zkoumáme vybavenost škol programovatelnými hračkami a robotickými stavebnicemi, kritérii učitelů při výběru těchto hraček a stavebnic, tím, zda je programování robotů vhodným nástrojem a způsobem získávání základních poznatků a dovedností pro běžný život i v programování. Snažíme se získat informaci o tom, jak se robotika uplatňuje ve vzdělávání a jaké vybavení se k tomu využívá na školách. Dalším výzkumným problémem, kterým se zabýváme, je připravenost učitelů na výuku informatiky na základních školách, na využívání digitálních technologií v edukaci, a to jakým způsobem zlepšit jejich kompetence a gramotnost v této oblasti. Výzkum je stále v realizaci, není dokončen. Postupně dotazníky vyplňují další respondenti. Výzkum bude pokračovat podrobnějšími rozbory vyplněných dotazníků, a rozhovorů s učiteli, a to v oblastech, jak učitelé rozumí očekávaným výstupům RVP ZV a cílům výuky, jak se informatika učí, jak se učí programování pomocí robotických pomůcek a stavebnic, jakým způsobem se žáci učí programovat, jakým způsobem využívají různé aplikace a simulátory. K tomuto účelu bylo nejdříve nutné zjistit, jak jsou školy robotickými pomůckami a stavebnicemi vybaveny a kde tyto pomůcky využívají.

  • Název v anglickém jazyce

    The Readiness of Primary School Teachers to Teach Informatics

  • Popis výsledku anglicky

    In this article, we focus on the readiness of teachers for teaching informatics in primary schools,on the use of digital technologies in education. We examine whether schools are equipped with programmable toys and robotic kits, teachers&apos; criteria for choosing these toys and kits, whether robot programming is a suitable tool and way of acquiring basic knowledge and skills for everyday life and in programming as well. We also try to elicit some information how robotics is applied in education and what equipment is used in schools. Another research problem which we deal with is the readiness of teachers to teach informatics in primary schools, to use digital technologies in education, and how to improve their competence and literacy in this area. The research is still in progress, not finished. Other respondents fill in the questionnaires gradually. The research will continue with more detailed analyzes of completed questionnaires and interviews with teachers, namely in the areas of how teachers understand the expected outputs of the Primary School Curriculum and the objectives of teaching, how computer science is taught, how programming is taught using robotic aids and kits, how pupils learn to program, how they use different applications and simulators. For this purpose, it was first necessary to find out how schools are equipped with robotic aids and kits and where they use these aids.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    DIDINFO 2024: Regionální sborník konference

  • ISBN

    978-80-7494-698-1

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    18-25

  • Název nakladatele

    Technická univerzita v Liberci Studentská 1402/2, Liberec

  • Místo vydání

    Liberec

  • Místo konání akce

    Liberec

  • Datum konání akce

    7. 2. 2024

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku