Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Values in outdoor environmental education programs: Between education and advocacy

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F21%3A43896516" target="_blank" >RIV/44555601:13430/21:43896516 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://munispace.muni.cz/library/catalog/view/1978/5406/2981-1/0#preview" target="_blank" >https://munispace.muni.cz/library/catalog/view/1978/5406/2981-1/0#preview</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Values in outdoor environmental education programs: Between education and advocacy

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Should or shouldn?t outdoor environmental education programs promote particular values? This chapter focuses on the tension between trying to avoid manipulation and trying to pursue the aims of environmental education. We summarize the discussion of values in environmental education and outline Schwartz?s theory of universal values, then we analyze what program leaders think about values and how they deal with the issue in their practice. We argue that no education is value-free. Based on our research study, we found a normative, value-laden approach in outdoor environmental education to be controversial but still the most suitable approach for these types of programs. In the conclusion, we examine various methods of shaping environmental values in outdoor programs.

  • Název v anglickém jazyce

    Values in outdoor environmental education programs: Between education and advocacy

  • Popis výsledku anglicky

    Should or shouldn?t outdoor environmental education programs promote particular values? This chapter focuses on the tension between trying to avoid manipulation and trying to pursue the aims of environmental education. We summarize the discussion of values in environmental education and outline Schwartz?s theory of universal values, then we analyze what program leaders think about values and how they deal with the issue in their practice. We argue that no education is value-free. Based on our research study, we found a normative, value-laden approach in outdoor environmental education to be controversial but still the most suitable approach for these types of programs. In the conclusion, we examine various methods of shaping environmental values in outdoor programs.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Real world learning in outdoor environmental education programs: The practice from the perspective of educational research

  • ISBN

    978-80-210-9758-2

  • Počet stran výsledku

    17

  • Strana od-do

    73-90

  • Počet stran knihy

    195

  • Název nakladatele

    Masarykova univerzita v Brně

  • Místo vydání

    Brno

  • Kód UT WoS kapitoly