Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Experiential learning in outdoor environmental education programs: A source of learning and confusion

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F21%3A43896517" target="_blank" >RIV/44555601:13430/21:43896517 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://munispace.muni.cz/library/catalog/view/1978/5406/2981-1/0#preview" target="_blank" >https://munispace.muni.cz/library/catalog/view/1978/5406/2981-1/0#preview</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Experiential learning in outdoor environmental education programs: A source of learning and confusion

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This chapter focuses on program leaders personal theories of experiential learning. While the program leaders in our study all agree that outdoor environmental education programs should be experiential, the individual leaders personal theories of what and how students should learn by experience vary considerably. In this chapter, we identify three distinctive types of leaders personal theories and show that each type provides different answers for program design and implementation. We also analyze these personal theories weak points, their deviations from research-supported educational theories, and their other inconsistencies. Finally, we discuss the potential relationships between program leaders personal theories and the other crucial decisions regarding program design that were covered in the previous chapters.

  • Název v anglickém jazyce

    Experiential learning in outdoor environmental education programs: A source of learning and confusion

  • Popis výsledku anglicky

    This chapter focuses on program leaders personal theories of experiential learning. While the program leaders in our study all agree that outdoor environmental education programs should be experiential, the individual leaders personal theories of what and how students should learn by experience vary considerably. In this chapter, we identify three distinctive types of leaders personal theories and show that each type provides different answers for program design and implementation. We also analyze these personal theories weak points, their deviations from research-supported educational theories, and their other inconsistencies. Finally, we discuss the potential relationships between program leaders personal theories and the other crucial decisions regarding program design that were covered in the previous chapters.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Real world learning in outdoor environmental education programs: The practice from the perspective of educational research

  • ISBN

    978-80-210-9758-2

  • Počet stran výsledku

    15

  • Strana od-do

    91-106

  • Počet stran knihy

    195

  • Název nakladatele

    Masarykova univerzita v Brně

  • Místo vydání

    Brno

  • Kód UT WoS kapitoly