Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Outdoor environmental education programme leaders’ theories of experiential learning

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14230%2F20%3A00114189" target="_blank" >RIV/00216224:14230/20:00114189 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/0305764X.2020.1770693" target="_blank" >https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/0305764X.2020.1770693</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1080/0305764X.2020.1770693" target="_blank" >10.1080/0305764X.2020.1770693</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Outdoor environmental education programme leaders’ theories of experiential learning

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Teachers’ practice is based on their beliefs about how student learning should be developed. In the practice of programme leaders in outdoor environmental education centres, experiential learning is considered to be one of the prominent learning theories. This study analyses the ways in which experiential learning is interpreted and transferred into the practice of programme leaders in five outdoor environmental education centres in the Czech Republic. The authors collected qualitative data from interviews with the programme leaders (N = 17) and from observations of five different outdoor environmental education programmes. They identified three distinctive experiential learning theories representing the leaders’ beliefs and practices. Further, the implications for future practice are discussed.

  • Název v anglickém jazyce

    Outdoor environmental education programme leaders’ theories of experiential learning

  • Popis výsledku anglicky

    Teachers’ practice is based on their beliefs about how student learning should be developed. In the practice of programme leaders in outdoor environmental education centres, experiential learning is considered to be one of the prominent learning theories. This study analyses the ways in which experiential learning is interpreted and transferred into the practice of programme leaders in five outdoor environmental education centres in the Czech Republic. The authors collected qualitative data from interviews with the programme leaders (N = 17) and from observations of five different outdoor environmental education programmes. They identified three distinctive experiential learning theories representing the leaders’ beliefs and practices. Further, the implications for future practice are discussed.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50300 - Education

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA18-15374S" target="_blank" >GA18-15374S: Posilování změn hodnot a chování prostřednictvím environmentální výchovy v přírodě</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Cambridge Journal of Education

  • ISSN

    0305-764X

  • e-ISSN

    1469-3577

  • Svazek periodika

    50

  • Číslo periodika v rámci svazku

    6

  • Stát vydavatele periodika

    GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska

  • Počet stran výsledku

    17

  • Strana od-do

    729-745

  • Kód UT WoS článku

    000548488800001

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85087151352