Efektivita kognitivní rehabilitace žáků se specifickými poruchami učení
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F22%3A43896843" target="_blank" >RIV/44555601:13430/22:43896843 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Efektivita kognitivní rehabilitace žáků se specifickými poruchami učení
Popis výsledku v původním jazyce
Mentální retardace je spjata nejen se závažným postižením rozumových schopností, zapříčiněného nedostatečným rozvojem intelektu (Marková, Vengléřová, Babiáková, 2006), ale současně i s narušením schopnosti adaptivního chování (Sobotková, Ditrrichová, 2013). Mentální retardace by měla být do značné míry vnímána jako nemoc, jelikož tímto termínem označujeme trvalé snížení rozumových schopností vznikající v důsledku organického poškození mozku (Švarcová, 2006). O mentální retardaci hovoříme právě tehdy, jedná se postižení vrozené či získané do dvou let života dítěte (Valenta, 2006; Pipeková, 2006).
Název v anglickém jazyce
Effectiveness of cognitive rehabilitation of pupils with specific learning disabilities
Popis výsledku anglicky
Mental retardation is associated not only with severe impairment of intellectual abilities caused by insufficient development of the intellect (Marková, Vengléřová, Babiáková, 2006), but also with impaired adaptive behaviour (Sobotková, Ditrrichová, 2013). Mental retardation should largely be perceived as a disease, as this term refers to a permanent reduction in intellectual abilities resulting from organic brain damage (Švarcová, 2006). We speak of mental retardation precisely when the disability is congenital or acquired within two years of the child's life (Valenta, 2006; Pipeková, 2006).
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
—
OECD FORD obor
50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2022
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Intervenční a edukačně-rehabilitační přístupy v oblasti neurologie: Přehledové studie I.
ISBN
978-80-7561-338-7
Počet stran výsledku
17
Strana od-do
141-157
Počet stran knihy
176
Název nakladatele
Pedagogická fakulta UJEP
Místo vydání
Ústí nad Labem
Kód UT WoS kapitoly
—