Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Efektivita kognitivní rehabilitace žáků se specifickými poruchami učení

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F22%3A43896843" target="_blank" >RIV/44555601:13430/22:43896843 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Efektivita kognitivní rehabilitace žáků se specifickými poruchami učení

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Mentální retardace je spjata nejen se závažným postižením rozumových schopností, zapříčiněného nedostatečným rozvojem intelektu (Marková, Vengléřová, Babiáková, 2006), ale současně i s narušením schopnosti adaptivního chování (Sobotková, Ditrrichová, 2013). Mentální retardace by měla být do značné míry vnímána jako nemoc, jelikož tímto termínem označujeme trvalé snížení rozumových schopností vznikající v důsledku organického poškození mozku (Švarcová, 2006). O mentální retardaci hovoříme právě tehdy, jedná se postižení vrozené či získané do dvou let života dítěte (Valenta, 2006; Pipeková, 2006).

  • Název v anglickém jazyce

    Effectiveness of cognitive rehabilitation of pupils with specific learning disabilities

  • Popis výsledku anglicky

    Mental retardation is associated not only with severe impairment of intellectual abilities caused by insufficient development of the intellect (Marková, Vengléřová, Babiáková, 2006), but also with impaired adaptive behaviour (Sobotková, Ditrrichová, 2013). Mental retardation should largely be perceived as a disease, as this term refers to a permanent reduction in intellectual abilities resulting from organic brain damage (Švarcová, 2006). We speak of mental retardation precisely when the disability is congenital or acquired within two years of the child&apos;s life (Valenta, 2006; Pipeková, 2006).

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Intervenční a edukačně-rehabilitační přístupy v oblasti neurologie: Přehledové studie I.

  • ISBN

    978-80-7561-338-7

  • Počet stran výsledku

    17

  • Strana od-do

    141-157

  • Počet stran knihy

    176

  • Název nakladatele

    Pedagogická fakulta UJEP

  • Místo vydání

    Ústí nad Labem

  • Kód UT WoS kapitoly