Distanční vzdělávání v průběhu krize Covid-19 s důrazem na přístupy venkovního učení
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F22%3A43897065" target="_blank" >RIV/44555601:13430/22:43897065 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://drive.google.com/file/d/1YLV0NtQJpjhUj7o2zq2H_6jmLkiIN2WB/view?usp=sharing" target="_blank" >https://drive.google.com/file/d/1YLV0NtQJpjhUj7o2zq2H_6jmLkiIN2WB/view?usp=sharing</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Distanční vzdělávání v průběhu krize Covid-19 s důrazem na přístupy venkovního učení
Popis výsledku v původním jazyce
Souhrnná výzkumná zpráva shrnuje výsledky výzkumu se smíšeným designem, realizovaného v rámci projektu "Venkovní výuka v době krize: Reflexe distančního vzdělávání na 1. stupni ZŠ v průběhu pandemie Covid-19 a doporučení pro edukační realitu" na náhodně vybraných školách Ústeckého kraje. Shrnuje výsledky zaměřené na výzvy, překážky a průběh realizace distančního vzdělávání v době, kdy byly školy uzavřené a implementaci přístupů venkovní výuky do tohoto typu vzdělávání. Výsledky ukazují, že zařazování prvků venkovní výuky v době uzávěry škol bylo spíše nahodilé a pouze u malé části pedagogů se dělo na pravidelné bázi. Alespoň někdy jej realizovala polovina pedagogů prvního stupně. Tento přístup byl využíván také při distanční realizaci rozsáhlejších projektů, které pro děti pedagogové připravovali. Významnou překážkou byl opět časový aspekt, kdy se výuka často omezovala na klíčové učivo.
Název v anglickém jazyce
Distance education during the Covid-19 crisis with an emphasis on outdoor learning approaches
Popis výsledku anglicky
The research report summarizes the results of the mixed design research conducted in the framework of the project "Outdoor education in times of crisis: reflection on distance education at primary school level 1 during the Covid-19 pandemic and recommendations for educational reality" in randomly selected schools in the Ústí nad Labem region. It summarizes the results focusing on the challenges, obstacles and progress of implementing distance education when schools were closed and the implementation of outdoor learning approaches in this type of education. The results show that the inclusion of outdoor learning elements during school closures was rather haphazard and only happened on a regular basis for a small proportion of teachers. At least sometimes it was implemented by half of the first grade teachers. This approach was also used in the distance implementation of larger-scale projects that educators prepared for children. Again, time was a significant barrier, with teaching often limited to core curriculum.
Klasifikace
Druh
V<sub>souhrn</sub> - Souhrnná výzkumná zpráva
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TL04000407" target="_blank" >TL04000407: Venkovní výuka v době krize: Reflexe distančního vzdělávání na 1. stupni ZŠ v průběhu pandemie Covid-19 a doporučení pro edukační realitu</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2022
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Počet stran výsledku
21
Místo vydání
Ústí nad Labem
Název nakladatele resp. objednatele
Pedagogická fakulta UJEP
Verze
—