Interpretace loutnových písní alžbětinské doby
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F22%3A43897134" target="_blank" >RIV/44555601:13430/22:43897134 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.ped.muni.cz/wmus/studium/doktor/teoreticke_reflexe_hv_18_1/strejcova.pdf" target="_blank" >https://www.ped.muni.cz/wmus/studium/doktor/teoreticke_reflexe_hv_18_1/strejcova.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Interpretace loutnových písní alžbětinské doby
Popis výsledku v původním jazyce
Článek se zaměřuje na interpretaci anglických loutnových písní neboli ayres, které se v současné době dostávají jak do hudebního, tak pedagogického povědomí. Představuje hudební skladatele alžbětinské doby píšící lute songs jimiž byli John Dowland, Thomas Campion, Thomas Morley či Robert Johnson. Dále se podrobně zabývá divadelní mluvou, řečnictvím, interpretací textu, specifikuje charakter a klasifikaci písní, definuje pěvecké výrazové prostředky a předkládá inspirativní podněty k osobité interpretaci písní. Součástí článku jsou navržené metodické postupy, které v sobě zahrnují pět nácvičných fází a překládají stručný návod, jak postupovat při nácviku loutnových písní
Název v anglickém jazyce
Interpretation of lute songs of the Elizabethan period
Popis výsledku anglicky
The article focuses on the interpretation of English lute songs, or ayres, which they are currently getting musical and pedagogical awareness. It represents music composers of the Elizabethan era writing lute songs, such as John Dowland, Thomas Campion, Thomas Morley and Robert Johnson. Furthermore, it deals in detail with theatrical speaking, oratory, interpretation of the text, specifies the character and classification of songs, defines the singing means of expression and presents inspiring suggestions for a special interpretation of songs. Part of the article are suggested methodological procedures, which include five practice phases and translate brief instructions on how to proceed when practicing lute songs.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2022
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Teoretické reflexe hudební výchovy
ISSN
1803-1331
e-ISSN
—
Svazek periodika
18
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
15
Strana od-do
21-35
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—