Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Interpretace loutnových písní alžbětinské doby

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F22%3A43897134" target="_blank" >RIV/44555601:13430/22:43897134 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.ped.muni.cz/wmus/studium/doktor/teoreticke_reflexe_hv_18_1/strejcova.pdf" target="_blank" >https://www.ped.muni.cz/wmus/studium/doktor/teoreticke_reflexe_hv_18_1/strejcova.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Interpretace loutnových písní alžbětinské doby

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Článek se zaměřuje na interpretaci anglických loutnových písní neboli ayres, které se v současné době dostávají jak do hudebního, tak pedagogického povědomí. Představuje hudební skladatele alžbětinské doby píšící lute songs jimiž byli John Dowland, Thomas Campion, Thomas Morley či Robert Johnson. Dále se podrobně zabývá divadelní mluvou, řečnictvím, interpretací textu, specifikuje charakter a klasifikaci písní, definuje pěvecké výrazové prostředky a předkládá inspirativní podněty k osobité interpretaci písní. Součástí článku jsou navržené metodické postupy, které v sobě zahrnují pět nácvičných fází a překládají stručný návod, jak postupovat při nácviku loutnových písní

  • Název v anglickém jazyce

    Interpretation of lute songs of the Elizabethan period

  • Popis výsledku anglicky

    The article focuses on the interpretation of English lute songs, or ayres, which they are currently getting musical and pedagogical awareness. It represents music composers of the Elizabethan era writing lute songs, such as John Dowland, Thomas Campion, Thomas Morley and Robert Johnson. Furthermore, it deals in detail with theatrical speaking, oratory, interpretation of the text, specifies the character and classification of songs, defines the singing means of expression and presents inspiring suggestions for a special interpretation of songs. Part of the article are suggested methodological procedures, which include five practice phases and translate brief instructions on how to proceed when practicing lute songs.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Teoretické reflexe hudební výchovy

  • ISSN

    1803-1331

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    18

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    15

  • Strana od-do

    21-35

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus