Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Possible factors determining satisfaction of distance education among university students

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F22%3A43897632" target="_blank" >RIV/44555601:13430/22:43897632 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/44555601:13510/22:43897632

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.scientiasocialis.lt/pec/node/1602" target="_blank" >http://www.scientiasocialis.lt/pec/node/1602</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.33225/pec/22.80.811" target="_blank" >10.33225/pec/22.80.811</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Possible factors determining satisfaction of distance education among university students

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The aim of the study was to find out the factors, which significantly affected satisfaction with distance education among university students (undergraduate students). Complete data were obtained from 1283 respondents from different faculties in Czech Republic during the second term in academic year 2021/2022. The items in research tool were Likert type and also semantic differential was used. The descriptive, inferential and multidimensional statistic were used for data evaluation. Independent variables like: Evaluation factor for full-time form; Activity factor for full-time form; Difficulty factor for combined form; Evaluation factor for combined form; Activity factor for combined form; Perception of distance learning through negatives and Perception of distance learning through positives were as significant, which influenced satisfaction with distance education. Implications for pedagogical practice are presented in the conclusion part.

  • Název v anglickém jazyce

    Possible factors determining satisfaction of distance education among university students

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of the study was to find out the factors, which significantly affected satisfaction with distance education among university students (undergraduate students). Complete data were obtained from 1283 respondents from different faculties in Czech Republic during the second term in academic year 2021/2022. The items in research tool were Likert type and also semantic differential was used. The descriptive, inferential and multidimensional statistic were used for data evaluation. Independent variables like: Evaluation factor for full-time form; Activity factor for full-time form; Difficulty factor for combined form; Evaluation factor for combined form; Activity factor for combined form; Perception of distance learning through negatives and Perception of distance learning through positives were as significant, which influenced satisfaction with distance education. Implications for pedagogical practice are presented in the conclusion part.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/EF17_048%2F0007435" target="_blank" >EF17_048/0007435: Smart City - Smart Region - Smart Community</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Problems of Education in the 21st Century

  • ISSN

    1822-7864

  • e-ISSN

    2538-7111

  • Svazek periodika

    80

  • Číslo periodika v rámci svazku

    6

  • Stát vydavatele periodika

    LT - Litevská republika

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    811-822

  • Kód UT WoS článku

    000913115000005

  • EID výsledku v databázi Scopus