LMS Moodle in Teaching Biophysics and Medical Informatics at Faculty of Medicine, University of Ostrava
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17110%2F13%3AA1501B0A" target="_blank" >RIV/61988987:17110/13:A1501B0A - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
LMS Moodle in Teaching Biophysics and Medical Informatics at Faculty of Medicine, University of Ostrava
Popis výsledku v původním jazyce
The paper deals with the assessment of the current state of use of LMS Moodle for teaching medical biophysics and informatics for students of the Faculty of Medicine, the University of Ostrava. The initial experience with the implementation of blended learning methods (combination of distance and full-time instruction) in teaching students in the part-time form of study were used for education and for full-time students. A few survey questions given to first-year students, which are presented in the paper, confirm that this is a move in the positive direction. A well-structured e-learning course and experienced teachers support student´s attention, motivation and results in achieving educational goals
Název v anglickém jazyce
LMS Moodle in Teaching Biophysics and Medical Informatics at Faculty of Medicine, University of Ostrava
Popis výsledku anglicky
The paper deals with the assessment of the current state of use of LMS Moodle for teaching medical biophysics and informatics for students of the Faculty of Medicine, the University of Ostrava. The initial experience with the implementation of blended learning methods (combination of distance and full-time instruction) in teaching students in the part-time form of study were used for education and for full-time students. A few survey questions given to first-year students, which are presented in the paper, confirm that this is a move in the positive direction. A well-structured e-learning course and experienced teachers support student´s attention, motivation and results in achieving educational goals
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
MEFANET journal
ISSN
1805-9163
e-ISSN
—
Svazek periodika
1
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
49-54
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—