Distance Learning of Applied Informatics
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17310%2F16%3AA1701GT7" target="_blank" >RIV/61988987:17310/16:A1701GT7 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Distance Learning of Applied Informatics
Popis výsledku v původním jazyce
Distance learning uses computer resources at present. E-learning is a popular way of dealing with distance learning. This brings new opportunities, methods and forms. Computer equipment and appropriate educational software allow you to improve the quality of distance learning. Information and communication technology brings not only new possibilities in human life, but also a new approach to education. Nowadays, it is important for us to make management of information and communication technologies to a higher level in comparison with the past. Recent results indicate that distance teaching is less successful than the full-time teaching. The paper shows the practical experiences of distance learning at the Department of Informatics and Computers at the University of Ostrava. The paper compares the results and success of distance students and full-time students in various semesters of Bachelor's degree program Applied Informatics.
Název v anglickém jazyce
Distance Learning of Applied Informatics
Popis výsledku anglicky
Distance learning uses computer resources at present. E-learning is a popular way of dealing with distance learning. This brings new opportunities, methods and forms. Computer equipment and appropriate educational software allow you to improve the quality of distance learning. Information and communication technology brings not only new possibilities in human life, but also a new approach to education. Nowadays, it is important for us to make management of information and communication technologies to a higher level in comparison with the past. Recent results indicate that distance teaching is less successful than the full-time teaching. The paper shows the practical experiences of distance learning at the Department of Informatics and Computers at the University of Ostrava. The paper compares the results and success of distance students and full-time students in various semesters of Bachelor's degree program Applied Informatics.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
IN - Informatika
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
11th International Scientific Conference on Distance Learning in Applied Informatics, Conference Proceedings
ISBN
978-80-7552-249-8
ISSN
2464-7489
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
608
Strana od-do
297-306
Název nakladatele
Wolters Kluwer
Místo vydání
Prague
Místo konání akce
Štúrovo, Slovensko
Datum konání akce
2. 5. 2016
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
000386971000025