Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Distance Learning of Applied Informatics

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17310%2F16%3AA1701GT7" target="_blank" >RIV/61988987:17310/16:A1701GT7 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Distance Learning of Applied Informatics

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Distance learning uses computer resources at present. E-learning is a popular way of dealing with distance learning. This brings new opportunities, methods and forms. Computer equipment and appropriate educational software allow you to improve the quality of distance learning. Information and communication technology brings not only new possibilities in human life, but also a new approach to education. Nowadays, it is important for us to make management of information and communication technologies to a higher level in comparison with the past. Recent results indicate that distance teaching is less successful than the full-time teaching. The paper shows the practical experiences of distance learning at the Department of Informatics and Computers at the University of Ostrava. The paper compares the results and success of distance students and full-time students in various semesters of Bachelor's degree program Applied Informatics.

  • Název v anglickém jazyce

    Distance Learning of Applied Informatics

  • Popis výsledku anglicky

    Distance learning uses computer resources at present. E-learning is a popular way of dealing with distance learning. This brings new opportunities, methods and forms. Computer equipment and appropriate educational software allow you to improve the quality of distance learning. Information and communication technology brings not only new possibilities in human life, but also a new approach to education. Nowadays, it is important for us to make management of information and communication technologies to a higher level in comparison with the past. Recent results indicate that distance teaching is less successful than the full-time teaching. The paper shows the practical experiences of distance learning at the Department of Informatics and Computers at the University of Ostrava. The paper compares the results and success of distance students and full-time students in various semesters of Bachelor's degree program Applied Informatics.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    IN - Informatika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    11th International Scientific Conference on Distance Learning in Applied Informatics, Conference Proceedings

  • ISBN

    978-80-7552-249-8

  • ISSN

    2464-7489

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    608

  • Strana od-do

    297-306

  • Název nakladatele

    Wolters Kluwer

  • Místo vydání

    Prague

  • Místo konání akce

    Štúrovo, Slovensko

  • Datum konání akce

    2. 5. 2016

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku

    000386971000025