Comparison of Full-Time and Distance Learning
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17310%2F15%3AA1601ETS" target="_blank" >RIV/61988987:17310/15:A1601ETS - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Comparison of Full-Time and Distance Learning
Popis výsledku v původním jazyce
Information and communication technology brings not only new possibilities in human life, but also a new approach to education. Nowadays, it is important for us to make management of information and communication technologies to a higher level in comparison with the past. New computer systems offer new educational resources. One of the preferred forms of study is remote education supported by e-learning. Creating online courses and distance learning leadership, however, is challenging. This paper dealswith the quality of distance learning and focus on knowledge gained in distance and blended education of informatics. The author describes the results of practical training using the LMS. He presents and compares the results of students in full-time anddistance study of Applied Informatics. The research was conducted using a questionnaire method and a pedagogical experiment.
Název v anglickém jazyce
Comparison of Full-Time and Distance Learning
Popis výsledku anglicky
Information and communication technology brings not only new possibilities in human life, but also a new approach to education. Nowadays, it is important for us to make management of information and communication technologies to a higher level in comparison with the past. New computer systems offer new educational resources. One of the preferred forms of study is remote education supported by e-learning. Creating online courses and distance learning leadership, however, is challenging. This paper dealswith the quality of distance learning and focus on knowledge gained in distance and blended education of informatics. The author describes the results of practical training using the LMS. He presents and compares the results of students in full-time anddistance study of Applied Informatics. The research was conducted using a questionnaire method and a pedagogical experiment.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
IN - Informatika
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Procedia - Social and Behavioral Sciences
ISSN
1877-0428
e-ISSN
—
Svazek periodika
Volume 182
Číslo periodika v rámci svazku
182
Stát vydavatele periodika
ES - Španělské království
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
402-407
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—