Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Comparison of Full-Time and Distance Learning

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17310%2F15%3AA1601ETS" target="_blank" >RIV/61988987:17310/15:A1601ETS - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Comparison of Full-Time and Distance Learning

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Information and communication technology brings not only new possibilities in human life, but also a new approach to education. Nowadays, it is important for us to make management of information and communication technologies to a higher level in comparison with the past. New computer systems offer new educational resources. One of the preferred forms of study is remote education supported by e-learning. Creating online courses and distance learning leadership, however, is challenging. This paper dealswith the quality of distance learning and focus on knowledge gained in distance and blended education of informatics. The author describes the results of practical training using the LMS. He presents and compares the results of students in full-time anddistance study of Applied Informatics. The research was conducted using a questionnaire method and a pedagogical experiment.

  • Název v anglickém jazyce

    Comparison of Full-Time and Distance Learning

  • Popis výsledku anglicky

    Information and communication technology brings not only new possibilities in human life, but also a new approach to education. Nowadays, it is important for us to make management of information and communication technologies to a higher level in comparison with the past. New computer systems offer new educational resources. One of the preferred forms of study is remote education supported by e-learning. Creating online courses and distance learning leadership, however, is challenging. This paper dealswith the quality of distance learning and focus on knowledge gained in distance and blended education of informatics. The author describes the results of practical training using the LMS. He presents and compares the results of students in full-time anddistance study of Applied Informatics. The research was conducted using a questionnaire method and a pedagogical experiment.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    IN - Informatika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Procedia - Social and Behavioral Sciences

  • ISSN

    1877-0428

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    Volume 182

  • Číslo periodika v rámci svazku

    182

  • Stát vydavatele periodika

    ES - Španělské království

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    402-407

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus