Zprostředkování uměleckého díla v galeriích a muzeích v Ústeckém kraji - analýza nabídky vzdělávacích programů
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F22%3A43897798" target="_blank" >RIV/44555601:13430/22:43897798 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.insea.cz/_files/ugd/324c4c_ac8f3d67d30149068cd612c026ee9772.pdf" target="_blank" >https://www.insea.cz/_files/ugd/324c4c_ac8f3d67d30149068cd612c026ee9772.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Zprostředkování uměleckého díla v galeriích a muzeích v Ústeckém kraji - analýza nabídky vzdělávacích programů
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek představuje dílčí výzkumná zjištění studentského grantového projektu Analýza koncepce doprovodných a vzdělávacích programů v galeriích a muzeích umění v Ústeckém kraji. Cílem projektu je podrobně popsat a analyzovat nabízené programy a edukační materiály se zaměřením na jejich obsah, pojetí i na obecnou koncepci lektorských center a osobnost edukačního pracovníka. Jedním z dílčích výstupů projektu je typologie nabízených programů, v rámci které jsou definovány převaující typy pro- gramů a pojmenovány konkrétní programy charakteristické pro jednotlivé instituce. V rámci příspěvku se úeji zaměřujeme na aktuální nabídku vzdělávacích programů regionálních galerií a muzeí s ohledem na jejich koncepci, témata a roli, kterou v těchto programech zaujímá umělecké dílo. Současně také přibliujeme postavení oněch programů v celkové nabídce doprovodných programů výstavních institucí. V závěru se zamýšlíme nad tím, jak se tímto způsobem galerie a muzea umění spolupodílejí na porozumění umění a jeho interpretaci áky základních a středních škol.
Název v anglickém jazyce
Mediation of Artwork in Galleries and Museums in Ústí nad Labem Region - Analysis of the Offered Educational Programmes
Popis výsledku anglicky
This article introduces the particular research discoveries of the student?s grant project The Analysis of Conception of the Accompanying and Educational Programmes in Galleries and Art Museums in Ústí nad Labem Region. The project aims to properly describe and analyze the offered programmes and educational materials with targeting their content, approach, and general conception of Education Centers and the personality of an education worker. One part of the project outcomes is the typology of the offered programmes in which the leading programme types are defined, and particular programmes characteristic for individual institutions are named. Within the framework of this article, we will closely focus on the actu- al menu of educational programmes of regional galleries and museums with re- gard to their conception, topic and the role that any artwork represents in these programmes. Simultaneously, we will also bring nearer the position of these programmes among the total range of the offered accompanying programmes in exhibition institutions. At the end, what is examined is the way galleries and art muse- ums partake in understanding art and its interpretation by pupils and students of elementary and secondary schools.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2022
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Prostor obrazu: Mezioborová setkání na poli umění a edukace
ISBN
978-80-908056-6-8
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
16
Strana od-do
52-67
Název nakladatele
Česká sekce INSEA
Místo vydání
Olomouc
Místo konání akce
online
Datum konání akce
5. 11. 2021
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—