Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The impact of educational strategies on primary school students' attitudes towards climate change: A comparison of three European countries

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F23%3A43897992" target="_blank" >RIV/44555601:13430/23:43897992 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.scimath.net/article/the-impact-of-educational-strategies-on-primary-school-students-attitudes-towards-climate-change-a-12945" target="_blank" >https://www.scimath.net/article/the-impact-of-educational-strategies-on-primary-school-students-attitudes-towards-climate-change-a-12945</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.30935/scimath/12945" target="_blank" >10.30935/scimath/12945</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The impact of educational strategies on primary school students' attitudes towards climate change: A comparison of three European countries

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Climate education is becoming a key educational issue of our time. This also brings with it increased demands for educational research in this area. One important question is how climate attitudes are constructed to support students? willingness to act towards climate change. In this paper, we explore how participatory, holistic and community-based learning approaches influence the construction of climate attitudes in school students from the Czech Republic, Portugal, and the UK (n=473; M=13.49 years). Students? perceptions of different educational strategies were nearly the same across countries. Girls perceive holistic, values-based teaching more strongly. Of the strategies studied, holistic education has the greatest influence on the formation of climate attitudes (B=0.34 for climate change beliefs, B=0.32 for climate change intentions), and community-based teaching has a partial influence (B=0.13 for climate change intentions). It is thus the use of holistic and community-based educational approaches that is key to the successful implementation of climate education.

  • Název v anglickém jazyce

    The impact of educational strategies on primary school students' attitudes towards climate change: A comparison of three European countries

  • Popis výsledku anglicky

    Climate education is becoming a key educational issue of our time. This also brings with it increased demands for educational research in this area. One important question is how climate attitudes are constructed to support students? willingness to act towards climate change. In this paper, we explore how participatory, holistic and community-based learning approaches influence the construction of climate attitudes in school students from the Czech Republic, Portugal, and the UK (n=473; M=13.49 years). Students? perceptions of different educational strategies were nearly the same across countries. Girls perceive holistic, values-based teaching more strongly. Of the strategies studied, holistic education has the greatest influence on the formation of climate attitudes (B=0.34 for climate change beliefs, B=0.32 for climate change intentions), and community-based teaching has a partial influence (B=0.13 for climate change intentions). It is thus the use of holistic and community-based educational approaches that is key to the successful implementation of climate education.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/EF19_073%2F0016947" target="_blank" >EF19_073/0016947: U21 - Zkvalitnění grantové soutěže a výuky v doktorských studijních programech na UJEP</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    European Journal of Science and Mathematics Education

  • ISSN

    2301-251X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    11

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    CY - Kyperská republika

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    466-474

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85153701921