Sebereflexe kompetencí studenta jako podpora zvyšování kvality profesní přípravy studentů na projektovou výuku a vlastní realizace projektů
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F07%3A00020504" target="_blank" >RIV/00216224:14410/07:00020504 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Sebereflexe kompetencí studenta jako podpora zvyšování kvality profesní přípravy studentů na projektovou výuku a vlastní realizace projektů
Popis výsledku v původním jazyce
Kurikulární změny v oblasti základního vzdělávání směřují k rozvoji klíčových kompetencí žáků. To vyžaduje u učitele změnu obecných strategií výchovy a vzdělávání, metod a forem výuky. Jednou z metod, která přispívá k rozvoji klíčových kompetencí žáků, je metoda projektová, která je ve výuce využívána stále častěji. Vytvoření a realizace projektu je náročná činnost, na niž musí být učitel dostatečně připraven. V rámci profesní přípravy studentů učitelství 1. stupně jsou studenti vedeni k zpracování návrhu projektu, jeho realizaci ve škole v průběhu souvislé pedagogické praxe a následné sebereflexi. V sebereflexi se zamýšlejí nad úrovní kompetencí pro projektovou výuku reflektují složku znalostí, dovedností, postojů a zkušeností. Výsledky sebereflexe jsou podnětem pro zkvalitnění celkové profesní přípravy studentů a autoregulaci úrovně kompetencí studenta. Příspěvek uvádí příklady výsledků sebereflexe kompetencí studenta k projektové výuce u tudentů 4. ročníku učitelství 1. stupně na Pd
Název v anglickém jazyce
Students' Self-evaluation for Increasing the Quality of Students' Professional Training for Project Teaching and Their Own Realizations of Projects
Popis výsledku anglicky
The curricular changes in the area of education aim to improve the development of the pupil's key competencies. That requires the teachers' change of the general strategies for education and upbringing, their methods and the forms of education. One of these methods, which is aimed at improving the key competencies of pupils, is the project method which has recently been used more frequently. The creation and the realization of a project is a demanding process for which the teacher has to be sufficientlyprepared. Primary Education students have to be able to design a project, to realize it in the school where they teach as part of their teaching work experience, and to reflect on the results of their work. When reflecting on the results of their work,they are encouraged to think about their competencies for project teaching the degree of knowledge, skills, attitudes and experiences. The results of their selfreflection are an incentive for increasing the overall quality of the professi
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA406%2F03%2F1349" target="_blank" >GA406/03/1349: Intervence do procesu rozvíjení pedagogických dovedností studentů učitelství v průběhu jejich praxe na fakultní škole</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2007
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Die Qualität von Lehre und Unterricht von neuen Herausforderungen
ISBN
978-3-8340-0285-3
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
11
Strana od-do
252-262
Název nakladatele
IAHE
Místo vydání
Erlangen
Místo konání akce
PdF MU
Datum konání akce
1. 1. 2006
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—