Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Sebereflexe kompetencí studenta jako podpora zvyšování kvality profesní přípravy studentů na projektovou výuku a vlastní realizace projektů

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F07%3A00020504" target="_blank" >RIV/00216224:14410/07:00020504 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Sebereflexe kompetencí studenta jako podpora zvyšování kvality profesní přípravy studentů na projektovou výuku a vlastní realizace projektů

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Kurikulární změny v oblasti základního vzdělávání směřují k rozvoji klíčových kompetencí žáků. To vyžaduje u učitele změnu obecných strategií výchovy a vzdělávání, metod a forem výuky. Jednou z metod, která přispívá k rozvoji klíčových kompetencí žáků, je metoda projektová, která je ve výuce využívána stále častěji. Vytvoření a realizace projektu je náročná činnost, na niž musí být učitel dostatečně připraven. V rámci profesní přípravy studentů učitelství 1. stupně jsou studenti vedeni k zpracování návrhu projektu, jeho realizaci ve škole v průběhu souvislé pedagogické praxe a následné sebereflexi. V sebereflexi se zamýšlejí nad úrovní kompetencí pro projektovou výuku reflektují složku znalostí, dovedností, postojů a zkušeností. Výsledky sebereflexe jsou podnětem pro zkvalitnění celkové profesní přípravy studentů a autoregulaci úrovně kompetencí studenta. Příspěvek uvádí příklady výsledků sebereflexe kompetencí studenta k projektové výuce u tudentů 4. ročníku učitelství 1. stupně na Pd

  • Název v anglickém jazyce

    Students' Self-evaluation for Increasing the Quality of Students' Professional Training for Project Teaching and Their Own Realizations of Projects

  • Popis výsledku anglicky

    The curricular changes in the area of education aim to improve the development of the pupil's key competencies. That requires the teachers' change of the general strategies for education and upbringing, their methods and the forms of education. One of these methods, which is aimed at improving the key competencies of pupils, is the project method which has recently been used more frequently. The creation and the realization of a project is a demanding process for which the teacher has to be sufficientlyprepared. Primary Education students have to be able to design a project, to realize it in the school where they teach as part of their teaching work experience, and to reflect on the results of their work. When reflecting on the results of their work,they are encouraged to think about their competencies for project teaching the degree of knowledge, skills, attitudes and experiences. The results of their selfreflection are an incentive for increasing the overall quality of the professi

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA406%2F03%2F1349" target="_blank" >GA406/03/1349: Intervence do procesu rozvíjení pedagogických dovedností studentů učitelství v průběhu jejich praxe na fakultní škole</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2007

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Die Qualität von Lehre und Unterricht von neuen Herausforderungen

  • ISBN

    978-3-8340-0285-3

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    252-262

  • Název nakladatele

    IAHE

  • Místo vydání

    Erlangen

  • Místo konání akce

    PdF MU

  • Datum konání akce

    1. 1. 2006

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku