Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Support for the emergence and spread of key competencies of students

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F09%3A00005256" target="_blank" >RIV/44555601:13430/09:00005256 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Support for the emergence and spread of key competencies of students

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Key competencies have become phenomenon which is currently a part of transformation of many schools as well as education. Under the influence of key competencies not only the goals and the content of education are being changed, but also the way which should lead teachers together with pupils to fulfill expected outputs declared in Framework Educational Programme of Primary Education. To fulfill the required changes it is necessary to prepare teachers properly, it is not sufficient to only change pregradual education of new teachers. It is necessary to work with teachers who have already participated in the teaching process. The contribution gives information about running project which is focused on further education of teachers from primary schools in the Ústí Region.

  • Název v anglickém jazyce

    Support for the emergence and spread of key competencies of students

  • Popis výsledku anglicky

    Key competencies have become phenomenon which is currently a part of transformation of many schools as well as education. Under the influence of key competencies not only the goals and the content of education are being changed, but also the way which should lead teachers together with pupils to fulfill expected outputs declared in Framework Educational Programme of Primary Education. To fulfill the required changes it is necessary to prepare teachers properly, it is not sufficient to only change pregradual education of new teachers. It is necessary to work with teachers who have already participated in the teaching process. The contribution gives information about running project which is focused on further education of teachers from primary schools in the Ústí Region.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/1J037%2F05-DP2" target="_blank" >1J037/05-DP2: Příčiny a mechanismy vytváření vzdělávacích blokád příslušníků skupin z odlišného sociokulturního prostředí a formulace strategií k jejich překonávání.</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2009

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Iskola és minőség. Nemzetközi konferencia anyaga.

  • ISBN

    978-963-88052-2-5

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    Nyíregyházi Foiskola Pedagógusképzo Karának, Hungary

  • Místo vydání

    Nyíregyháza

  • Místo konání akce

    Nyíregyháza

  • Datum konání akce

    18. 9. 2008

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku