Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Od klíčových kompetencí učitele ke klíčovým kompetencím žáka

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F09%3A00005246" target="_blank" >RIV/44555601:13430/09:00005246 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Od klíčových kompetencí učitele ke klíčovým kompetencím žáka

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Klíčové kompetence se staly fenoménem, který provází v současné době proměnu řady škol a vyučování. Pod vlivem klíčových kompetencí se mění nejen cíle a obsah vzdělávání, ale mění se také cesta, která by měla vést učitele společně se žáky k naplňování očekávaných výstupů deklarovaných v Rámcovém programu pro základní vzdělávání. Pro požadované změny je ovšem nutné učitele připravit, měnit pregraduální vzdělávání nových učitelů a také podle možností pracovat s učiteli, kteří se již na vzdělávání žáků podílejí. Příspěvek se zaměřuje na možnosti změny přípravy učitelů v oblasti didaktiky primární školy. Ukazuje, jak prostřednictvím činnostního vyučování je možné realizovat práci studentů s klíčovými kompetencemi.

  • Název v anglickém jazyce

    From teacher´s key competencies to pupil´s key competencies

  • Popis výsledku anglicky

    Key competencies have become phenomenon which is currently a part of transformation of many schools as well as education. Under the influence of key competencies not only the goals and the content of education are being changed, but also the way which should lead teachers together with pupils to fulfill expected outputs declared in Framework Educational Programme of Primary Education. To reach the required changes it is necessary to prepare teachers properly as well as to change pregradual education ofnew teachers. It is also necessary to work with teachers who have already participated in the teaching process. The contribution focuses on possibilities of changes in the teachers´ education process concentrating on the didactics of primary schools. Itshows how to realize students´ work with competencies by means of operative education.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/1J037%2F05-DP2" target="_blank" >1J037/05-DP2: Příčiny a mechanismy vytváření vzdělávacích blokád příslušníků skupin z odlišného sociokulturního prostředí a formulace strategií k jejich překonávání.</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2009

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Príprava učiťelov v procese školských reforiem

  • ISBN

    978-80-555-0014-0

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    Prešovská univerzita

  • Místo vydání

    Prešov

  • Místo konání akce

    Prešov

  • Datum konání akce

    16. 9. 2009

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku