Od klíčových kompetencí učitele ke klíčovým kompetencím žáka
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F09%3A00005246" target="_blank" >RIV/44555601:13430/09:00005246 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Od klíčových kompetencí učitele ke klíčovým kompetencím žáka
Popis výsledku v původním jazyce
Klíčové kompetence se staly fenoménem, který provází v současné době proměnu řady škol a vyučování. Pod vlivem klíčových kompetencí se mění nejen cíle a obsah vzdělávání, ale mění se také cesta, která by měla vést učitele společně se žáky k naplňování očekávaných výstupů deklarovaných v Rámcovém programu pro základní vzdělávání. Pro požadované změny je ovšem nutné učitele připravit, měnit pregraduální vzdělávání nových učitelů a také podle možností pracovat s učiteli, kteří se již na vzdělávání žáků podílejí. Příspěvek se zaměřuje na možnosti změny přípravy učitelů v oblasti didaktiky primární školy. Ukazuje, jak prostřednictvím činnostního vyučování je možné realizovat práci studentů s klíčovými kompetencemi.
Název v anglickém jazyce
From teacher´s key competencies to pupil´s key competencies
Popis výsledku anglicky
Key competencies have become phenomenon which is currently a part of transformation of many schools as well as education. Under the influence of key competencies not only the goals and the content of education are being changed, but also the way which should lead teachers together with pupils to fulfill expected outputs declared in Framework Educational Programme of Primary Education. To reach the required changes it is necessary to prepare teachers properly as well as to change pregradual education ofnew teachers. It is also necessary to work with teachers who have already participated in the teaching process. The contribution focuses on possibilities of changes in the teachers´ education process concentrating on the didactics of primary schools. Itshows how to realize students´ work with competencies by means of operative education.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/1J037%2F05-DP2" target="_blank" >1J037/05-DP2: Příčiny a mechanismy vytváření vzdělávacích blokád příslušníků skupin z odlišného sociokulturního prostředí a formulace strategií k jejich překonávání.</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2009
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Príprava učiťelov v procese školských reforiem
ISBN
978-80-555-0014-0
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
—
Název nakladatele
Prešovská univerzita
Místo vydání
Prešov
Místo konání akce
Prešov
Datum konání akce
16. 9. 2009
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—