Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Pokroky v hodnocení klíčových kompetencí

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F16%3AA1701IE4" target="_blank" >RIV/61988987:17450/16:A1701IE4 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Pokroky v hodnocení klíčových kompetencí

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Téma klíčových kompetencí není nové, v české pedagogické literatuře je popularizováno odbornou komunitou a rozpravy o transformačních procesech obsahu a cílů výuky se staly předmětem řady komentářů praktikujících učitelů. Výzkumná pozornost však není věnována tomu, jakým způsobem jsou klíčové kompetence hodnoceny a do jaké míry lze konstatovat soulad mezi klasifikačními nástroji vyučujících a úrovní inzerovaných dovedností. Ojedinělé studie týkající se hodnocení klíčových kompetencí tak vznikají především v zemích západní Evropy, případně v edukačním prostředí australských nebo novozélandských škol. Vzhledem ke kulturní podmíněnosti nároků na žákovo vzdělávání v daných státech se však tyto cílové dovednosti v mnoha bodech odlišují od těch českých. Z toho vyplývá, že i baterie indikátorů a nástrojů pro hodnocení kompetencí je různá. Tato kniha prezentuje další poznatky na poli rozvíjení klíčových kompetencí a jejich hodnocení. Zařazené studie se týkají několika předmětových oblastí i vzdělávacích stupňů. Zároveň lze hovořit o nadnárodním uchopení problému, neboť jednotlivé stati přinášejí teoretické přehledy či prezentují výzkumná zjištění i ze slovenských a polských škol.

  • Název v anglickém jazyce

    Advances in key competencies

  • Popis výsledku anglicky

    The topic of key competencies is not new, in the Czech educational literature is popularized in the scientific community and is debated on transformation processes content and learning objectives have become the subject of many comments practicing teachers. Research attention is not paid to the way in which key competencies are assessed and to what extent it can be stated consistency between teachers and classification tools advertised levels of skills. Sporadic studies on the key competencies that are mainly in Western Europe or in the educational environment of the Australian or New Zealand schools. Given the cultural context of claims for the pupil's education in these countries, however, these target skills in many respects different from those Czech. It follows that even a battery indicators and instruments for evaluating competencies different. This book presents further insights in the field of development of key competencies and their evaluation. Included studies involve several subject areas and educational levels. At the same time we can speak about a transnational understanding of the problem, because individual states provide theoretical overviews or presenting research findings and the Slovak and Polish schools

Klasifikace

  • Druh

    B - Odborná kniha

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • ISBN

    978-80-7464-866-3

  • Počet stran knihy

    128

  • Název nakladatele

    PdF Ostravská univerzita

  • Místo vydání

    Ostrava

  • Kód UT WoS knihy