Principy evaluace profesní kompetence učitele
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F11%3A10110541" target="_blank" >RIV/00216208:11210/11:10110541 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Principy evaluace profesní kompetence učitele
Popis výsledku v původním jazyce
Škola jako vzdělávací instituce prochází určitými proměnami a je třeba, aby kontinuálně reflektovala své působení. Podněty pro efektivní práci učitelů může poskytnout evaluace jeho profesních aktivit, jeho profesních dovedností. Profesní kompetence učitele je tvořená oborovými, didaktickými, diagnostickými a sociálními dovednostmi, projevuje se a naplňuje v síti školních edukačních vztahů, v edukačních a socializačních procesech, je spjatá s obsahem vyučování. Příspěvek se věnuje základním požadavkům aprincipům evaluace práce učitele jako zpětnovazebnímu mechanismu školních interakcí. Jako ilustraci metodologicky relevantního postupu uvádí záměr získat poznatky o charakteru edukačních interakcí učitelů a žáků.
Název v anglickém jazyce
Principles of evaluation teachers professional competence
Popis výsledku anglicky
The school as an educational institution is undergoing some changes in many respects and needs to be continuously and adequately reflect their performance. Suggestions for effective teachers can provide evaluation and self-evaluation of their professional activities, their professional skills. Professional competence of the teacher is made up of several groups of skills (subject-specific, didactic, diagnostic and social), manifests and fulfills the educational network, school and social relationships inthe educational and socialization processes are associated with the content of teaching. The paper deals with basic principles and requirements of the evaluation work of the teacher as a feedback mechanism school interactions. To illustrate methodologically relevant procedure states the intention to gain knowledge about the nature of educational interactions of teachers and pupils.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AN - Psychologie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Psychologie práce a organizace 2011
ISBN
978-80-210-5490-5
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
1-8
Název nakladatele
MU
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Brno
Datum konání akce
25. 5. 2011
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—