Participace diváka jako součást uměleckého díla, námět pro galerijní edukaci a předmět interpretace
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F24%3A43898797" target="_blank" >RIV/44555601:13430/24:43898797 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Participace diváka jako součást uměleckého díla, námět pro galerijní edukaci a předmět interpretace
Popis výsledku v původním jazyce
Text je zaměřen na teoretickou reflexi výtvarně-edukativního programu realizovaného v Galerii moderního umění v Roudnici nad Labem v rámci výstavy Hérakleitův princip. Záměrem programu bylo zprostředkovat performativní instalaci Pavla Sterce s názvem Stachanovci transformace (2023). Skrze reflexi realizovaného programu a jeho zasazení do širšího teoretického rámce se zamýšlíme nad rolí diváka v rámci participativních a interaktivních uměleckých děl. Klademe si otázku, jakým způsobem vyuít motivu interaktivity při přípravě edukativního programu a jak vést diváka k aktivní spoluúčasti, která nebude vnímána pouze jako atraktivní hra.
Název v anglickém jazyce
Viewer participation as part of the artwork, a topic for gallery education and a subject of interpretation
Popis výsledku anglicky
The text is focused on the theoretical reflection of the educational program at the Gallery of Modern Art in Roudnice nad Labem as part of the exhibition Hérakleitův princip. The intention of the program was to mediate a performative installation by Pavel Sterec called Stachanovci transformace (2023). By reflecting on the realized program and placing it in a wider theoretical framework, we consider the role of the viewer within participatory and interactive artworks. We ask ourselves the question of how to use the motive of interactivity when preparing an educational program and how to lead the viewer to active participation, which will not be perceived only as an attractive game.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2024
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Výtvarná výchova v interakcích | Art Education in Interactions
ISBN
978-80-7599-471-4
Počet stran výsledku
23
Strana od-do
365-387
Počet stran knihy
510
Název nakladatele
Ostravská univerzita v Ostravě
Místo vydání
Ostrava
Kód UT WoS kapitoly
—