Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Participace diváka jako součást uměleckého díla, námět pro galerijní edukaci a předmět interpretace

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F24%3A43898797" target="_blank" >RIV/44555601:13430/24:43898797 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Participace diváka jako součást uměleckého díla, námět pro galerijní edukaci a předmět interpretace

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Text je zaměřen na teoretickou reflexi výtvarně-edukativního programu realizovaného v Galerii moderního umění v Roudnici nad Labem v rámci výstavy Hérakleitův princip. Záměrem programu bylo zprostředkovat performativní instalaci Pavla Sterce s názvem Stachanovci transformace (2023). Skrze reflexi realizovaného programu a jeho zasazení do širšího teoretického rámce se zamýšlíme nad rolí diváka v rámci participativních a interaktivních uměleckých děl. Klademe si otázku, jakým způsobem vyuít motivu interaktivity při přípravě edukativního programu a jak vést diváka k aktivní spoluúčasti, která nebude vnímána pouze jako atraktivní hra.

  • Název v anglickém jazyce

    Viewer participation as part of the artwork, a topic for gallery education and a subject of interpretation

  • Popis výsledku anglicky

    The text is focused on the theoretical reflection of the educational program at the Gallery of Modern Art in Roudnice nad Labem as part of the exhibition Hérakleitův princip. The intention of the program was to mediate a performative installation by Pavel Sterec called Stachanovci transformace (2023). By reflecting on the realized program and placing it in a wider theoretical framework, we consider the role of the viewer within participatory and interactive artworks. We ask ourselves the question of how to use the motive of interactivity when preparing an educational program and how to lead the viewer to active participation, which will not be perceived only as an attractive game.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Výtvarná výchova v interakcích | Art Education in Interactions

  • ISBN

    978-80-7599-471-4

  • Počet stran výsledku

    23

  • Strana od-do

    365-387

  • Počet stran knihy

    510

  • Název nakladatele

    Ostravská univerzita v Ostravě

  • Místo vydání

    Ostrava

  • Kód UT WoS kapitoly