Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Výtvarné inspirace ve výuce matematiky na 1. stupni ZŠ

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F24%3A43898886" target="_blank" >RIV/44555601:13430/24:43898886 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://8d8f55af62.clvaw-cdnwnd.com/0023db53731df613e31376e312bef977/200000249-bd96bbd96d/DvaDny2024.pdf" target="_blank" >https://8d8f55af62.clvaw-cdnwnd.com/0023db53731df613e31376e312bef977/200000249-bd96bbd96d/DvaDny2024.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Výtvarné inspirace ve výuce matematiky na 1. stupni ZŠ

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek se zaměřuje na přístup k výuce matematiky na 1. stupni základní školy, který propojuje matematické koncepty se zobrazovacími principy ve výtvarném umění. Představeny jsou aktivity a příklady zaloené na konfrontaci a reprodukci vybraných výtvarných děl, které lze integrovat do jednotlivých hodin matematiky i do rozsáhlejších tematických celků. Cílem je, v rámci mezipředmětových vazeb, posílit matematické dovednosti áků, rozšířit jejich znalosti o výtvarném umění a současně přispět k posílení oborových kompetencí obou předmětů.

  • Název v anglickém jazyce

    Art inspirations in teaching mathematics at primary school

  • Popis výsledku anglicky

    This paper focuses on an approach to teaching mathematics at primary school that links mathematical concepts with representational principles in the visual arts. Activities and examples based on the confrontation and reproduction of selected artworks are presented, which can be integrated into individual mathematics lessons or larger thematic units. The aim is, within the framework of cross-curricular links, to strengthen students&apos; mathematical skills, to broaden their knowledge of the visual arts and, at the same time, to contribute to the strengthening of the subject competences of both subjects.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Dva dny s didaktikou matematiky 2004

  • ISBN

    978-80-7603-485-3

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    62-67

  • Název nakladatele

    Pedagogická fakulta UK

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    15. 2. 2024

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku