Výtvarné inspirace ve výuce matematiky na 1. stupni ZŠ
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F24%3A43898886" target="_blank" >RIV/44555601:13430/24:43898886 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://8d8f55af62.clvaw-cdnwnd.com/0023db53731df613e31376e312bef977/200000249-bd96bbd96d/DvaDny2024.pdf" target="_blank" >https://8d8f55af62.clvaw-cdnwnd.com/0023db53731df613e31376e312bef977/200000249-bd96bbd96d/DvaDny2024.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Výtvarné inspirace ve výuce matematiky na 1. stupni ZŠ
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek se zaměřuje na přístup k výuce matematiky na 1. stupni základní školy, který propojuje matematické koncepty se zobrazovacími principy ve výtvarném umění. Představeny jsou aktivity a příklady zaloené na konfrontaci a reprodukci vybraných výtvarných děl, které lze integrovat do jednotlivých hodin matematiky i do rozsáhlejších tematických celků. Cílem je, v rámci mezipředmětových vazeb, posílit matematické dovednosti áků, rozšířit jejich znalosti o výtvarném umění a současně přispět k posílení oborových kompetencí obou předmětů.
Název v anglickém jazyce
Art inspirations in teaching mathematics at primary school
Popis výsledku anglicky
This paper focuses on an approach to teaching mathematics at primary school that links mathematical concepts with representational principles in the visual arts. Activities and examples based on the confrontation and reproduction of selected artworks are presented, which can be integrated into individual mathematics lessons or larger thematic units. The aim is, within the framework of cross-curricular links, to strengthen students' mathematical skills, to broaden their knowledge of the visual arts and, at the same time, to contribute to the strengthening of the subject competences of both subjects.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2024
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Dva dny s didaktikou matematiky 2004
ISBN
978-80-7603-485-3
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
62-67
Název nakladatele
Pedagogická fakulta UK
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Praha
Datum konání akce
15. 2. 2024
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—